2009-12-10

Hemmagjorda pynt

Det är väldigt roligt att pyssla och göra hemmagjorda pynt. Jag har inte gjort mycket som jag hade tänkt mig. Men en del sparar jag till nästa jul. Jag har gjort en stor mosshjärta. Jag fick klura ut hur jag skulle lösa vissa saker. Men till slut var det roligt att se det färdigt. Det är inte sista gången jag gör mosshjärtan. Jag har en massa idéer. Min mosshjärta ligger på trappan vid ytterdörren för att välkomna alla som kommer till oss.



Jag ska göra hyacintbollar, men ska först skaffa mer mossa. Sen får det räcka med julpynt för den här året. Det kommer fler jular så jag hinner pyssla mer. Däribland strutar, julgranskulor osv. :)




5 kommentarer:

Malin - I min trädgård sa...

Vad är en hyacintboll? *nyfiken*

Vad mysigt med sådant pyssel - det är den bästa sorten tycker jag. ossa gör sig s vackert också nu till jul.

Ha det bra!

Kram M

Sussi sa...

Vilket fint mosshjärta..
P-A har plockat mossa åt mig.. visste ej vad jag skulle göra med den..Nu fick jag ju bra idé tack vare dig:)

Malin sa...

Hej. Längesen jag lämnade avtryck här inne... julfint har du ju fått till hemma med pyssel. Jättefin mosshjärta verkligen. Trevlig helg och ät mycket julmat. Kram

Madde sa...

Wow, vad kreativt idé av dig att göra mosshjärta och du fick inspiration att göra mer.. Kram

Tjohalia sa...

Idag ska vi göra pepparkakhus. Spännande att se om vi lyckas? Vill önska er God Jul och Gott Nytt År.. STOR KRAAAM!