2010-01-03

3 år




Idag har jag fått erfara att tiden går fort. Idag är det vår W:s födelsedag. Det är 3 år sedan hon äntligen kom till oss efter 8 dagars övertid. Det är många föräldrar som säger det ofta och jag sällar mig till skaran. Tiden går otroligt fort. Det var inte så längesen vi blev glada när hon började krypa, gå och säga fler ord. Nu idag är hon familjens vilde. Det är lite sorgligt inse att hon blir större för varje år som går. Samtidigt gläjder jag mig mycket över att hon växer och får möjligheten följa hennes utveckling.

W är en självständig, busig och målmedveten tjej. Hon är absolut inte rädd av sig. Envis och har alltid skratten nära. Språkutvecklingen har exploderat de senaste veckorna och vi får alltid frågan: Vad är det?
Nyfiken och vill veta allt. 3-årstrotsen börjar krypa fram sakta. Den ena sekunden är hon glad och nöjd och sedan nästan sekunden ligger hon och vrålar - allt är fel. Det är bara att bita ihop och tänka att barn växer fort och att det är bara en fas i hennes utveckling.

W är en mammagris. Hon är mammas flicka ända ut i fingerspetsarna. Älskar att kramas och gosas. Tycker mycket om att pussla, spela spel och allra mest bli jagad och busa. Vi ser framemot att få följa hennes utveckling fram tills W blir en vuxen kvinna.

Njut av tiden med era barn. När du minst anar det så blir dom självständiga individer och inte är lika intresserad av att vara med sina föräldrar. Ni har era barn till låns. Njut, njut och njut av tiden med dem. :)


3 kommentarer:

Malin - I min trädgård sa...

Jag känner precis likadant med min tvååring. Sedan 2 veckor tillbaka sprutar det ut nya ord, och han är så fantastisk! Härlig känsla med barn :-). Grattis till stora tjejen!

Kram M

Madde sa...

Ja du tiden går verkligen fort och att Wilma är redan 3 år! Inte klokt! Grattis tilll 3 åringen!Kramiz

Felicia sa...

Tilde pratar mycket om att vi ska åka buss till Wilma och ge henne present. Sen ska ni åka hit och ge Tilde present och äta tårta ;) 3 år, det är alldeles för ofattbart tycker jag. Jag minns ju när Wilma och Tilde träffades för första gången. Det är nästan olagligt att tiden går så fort!
KRAM