2010-01-03

Årets första

Igår var det härligt ute. Solen sken och det var riktigt kallt ute. En härlig vinterdag utan snö. Temperaturen visade omrking - 9 grader. Vi passade på och tog en promenad till ICA. Det kändes i kinderna hur kallt det var men det var underbart då solen sken. Det var skönt att få lite sol. Jag fick ny energi av promenaden. Det är 2:a dagen jag promenerat och det känns härligt. Jag har promenerat tidigare men det är nu jag försöker få det till dagliga promenader. Jag ska försöka ta en promenad varje dag - allt från 15 min till riktigt långa promenader. Jag promenerade väldigt mycket förut och mådde mycket bra av det. De senaste åren har jag inte haft möjlighet till detta pga skolan och jobbet. Och även av andra orsaker. Men under året 2010 hoppas jag på att promenera mer. Det är lättare när man har ett mål.



Sen på kvällen kändes det riktigt gött att sitta i min mysfåtölj med många tända ljus och läsa en bok. Samt dricka en kopp te och äta en semla medans W tittade på bolibompa. Sambons mormor kom över idag och firade W:s födelsedag. Då hade hon semlor med sig. Nu har vi ätit årets första semla och dom var gudomligt goda. Nästa gång vi äter semlor igen blir nog kring fettisdagen. :)




Glöm inte ta hand om dig själv!



4 kommentarer:

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

Grattis till 3 åringen! Ja det är sååå sant att det tiden går alldeles för fort. Min äldsta är snart 17 år och hans bror snart 14(!) Tur att jag har en 1 åring och en i magen för de stora vill knappast hänga med mamma längre! ;)

KRAM

Felicia sa...

Är det min bok jag skymtar på bilden ;) Vad tycker du om den?

Oja, att promenera är verkligen hälsosamt och man mår bra av det.

Semla! Mums! Blir sugen på att baka egna semlor.

Kram

Madde sa...

Åh det var snabba ryck att äta semla redan nu men det var ju Wilmas farmor som bjöd så då kan ni ju inte tacka nej ;) Läser du den boken, det ska jag göra en dag för jag har dessa böcker :) Mysiga sockar du har! Kramiz

Malin - I min trädgård sa...

Hahaha, och så tycker de att de är så himla roliga, ungarna :-). Gullungar var ordet!

Kram M