2010-02-15

Goda vänner är det bästa som finns

Det har varit otroligt segt att skriva här. Har många tankar men jag glömmer alltid vad jag skulle skriva här - allt från tankar och inredning. Inspirationen är inte på topp nu när man mest längtar efter våren. Kanske är det dags att ha en minibok i väskan så att jag kan anteckna när jag kommer på vad jag vill skriva. Eller så är det åldern som tagit ut sin rätt? Fyllde nämligen år på alla hjärtans dag. Jag blev bara lite över 18. ;)

Helgen har varit härligt då jag och sambon varit lediga samtidigt. Inte ofta det händer så det var skönt. På alla hjärtans dag var jag och W hemma hos den nyblivna 3 åringen T och hade en minikalas. Sedan på eftermiddagen så firade vi min födelsedag med sambons familj. En skön söndag med andra ord.



Söndagen avslutades också på det bästa man vet. Med mycket skratt, skoj och prat med två goda vänner via webcam. Det var många tokiga stunder som innehöll mycket skratt. Så mycket att jag faktiskt fick ont i kinderna idag. Haha! Jag ser framemot tjejweekenden nästa helg i Stockholm och så hotellfrukosten också. Härligt! :)

Idag tänkte jag på mina vänner. Vad dom betyder för mig. Jag har vänner som man kan räkna med båda händerna. Inte mer. Dom alla betyder för mig på olika sätt, men är lika viktiga för dom ger mig mycket. Dem träffar jag inte ofta som man önskat men när man är i den fasen av livet som innehåller mycket jobb, familj och barn så räcker tiden inte till alltid. Sedan är det avståndet då några bor i Norrland. Sedan finns det en del som jag tycker om och träffar väldigt sällan. Det bästa jag vet är att ladda batterierna och få vara mig själv med vännerna. Prata, skratta, bolla tankar och diskutera om olika saker i livet. Såna stunder är guldvärda för mig som en del av vardagslyx. 


Så sant! :)


6 kommentarer:

Linba sa...

Så sant som du säger :) En mysig helg ni haft :) förstår att det ska bli roligt med en helg i sthlm med vännerna :) passa på njuta av hotellfrukost :) njut för mig med!
Hoppas vi kan ses snart allihopa.
KRAM på dig, vännen

Madde sa...

Det är sanna ord som du skriver och jag håller med dig att det är skönt att ha vänner som jag och du kan vända till.. Jag längtar oxå efter den helgen då vi ska ses i Sthlm! ;) Låter som du har haft en mysig och rolig helg! Kramiz

Ulrica sa...

Absolut! sant i allt du säger.. :D se fram emot den helgen! Det blir fullt av skrattande och skitsnack.. hehe..
KRAMAR med massor!

Livets njutning sa...

Linba: Jag lovar äta för dig också.. Hotellfrukost är ofta härliga och mycket att välja på. Hoppas vi ses snart. :) KRAM

Madde: Absoult! Snart ses vi. :) Kram

Ulrica: Om det blir som det var i söndagskväll så blir det absolut en helg med mycket skratt och trams. Haha! KRAM

Fia sa...

Joo, sant. Men nu när man mår bra, blir man bara frustrerad. Men om jag blev skadad eller ngt annat då kanske man tänkte annat.. Jaja, hoppas inte det händer igen. Nu får det räcka med all snö!

Felicia sa...

Tack för myskalaset i söndags, flickorna var sååå söta och härliga. Har sparat deras teckning, upptäckte en streckgubbe, måste ha varit Wilma som gjort den för Tilde kan inte det än. Så söt! :) Se till att biokortet används för en biokväll med mig ;) Ja sanna vänner är som balsam för själen! KRAM