2010-02-04

Längtan efter vårtecken


Betongljusstakar av Tove Adman
[pst, blunda för telefonjacket och eluttagen. Dom ska bort när vi ska renovera köket.]

Vilken snöoväder det var häromdagen. Nu är det alldeles vitt ute. Idag var det underbart ute då solen sken några timmar på dagen. Det sägs att det ska bli sol till helgen. Då ska jag njuta. Sedan vill jag gärna ha vår så att vi kan sitta ute och fika, njuta av alla vårtecken och dagarna bli ännu ljusare. Det märks väl att jag längtar efter värmen. Är trött på behöva bylsa på mig mycket kläder. Men på kvällarna myser vi för fullt med tända ljus. Jag har flyttat runt olika ljusstakar. På köksön hamnade två underbara betongljusstakar av Tove Adman som jag fick i examenspresent från vänner i Umeå.

Tur jag har något att se framemot framöver. Jag ska på bröllopsmässa nu på lördag. Nästa helg fyller jag år. Sedan ska jag åka till Stockholm på en tjejhelg med mina norrländska vänner. Det ska bli roligt med en helg fyllt av shoppning, prat, god mat och vin. Kanske blir det besök hos nån inredningsbutik. Jag får släpa med mig tjejerna. ;)

Jag skulle vilja skriva mer om inredning men det blir lite svårt då jag tänker mycket kring bröllopet. Köksrenoveringen skjuts upp. Så det blir inte mycket inredningstankar hos mig. Men alla loppisar slipper mig inte i sommar.


4 kommentarer:

Ulrika sa...

Jag hänger gärna med till någon inredningsbutik.. Det är dags att jag börjar att tänka på hemmet. :-)

Ska vi planera på söndag? Hemma hos dig? Skicka bara SMS och säj en tid ;) Kram!

Ulrika sa...

Naturligtvis menar jag någon butik här i SKÅNE! ;)

Madde sa...

Åh du ska veta att jag längtar efter våren! Här är det så mkt snö så att jag nästan kräks... Är så less.. Träffade din pappa på lunchen, på mitt jobb :) Såp klart att vi ska shoppa, titta på många affärer i Sthlm och umgås samt äta gott och dricka vin ;) Längtar! Fina ljusstakar! Kramiz

Jos sa...

Kul ni ska gifta er!.. När är det? Spännande!.. Roligt!..

KRam Jos