2010-02-22

Trött på vintern

Nu är jag så innerligt trött på snön och kylan. Jag brukar tycka om vintern. Men när man har ett barn som har astma och får besvär på grund av kylan då blir det inte kul. Jag har inte varit ute så mycket med barnen de senaste veckorna. Idéerna på inomhusaktiviteter här hemma är tömd nu. Det får blir en tur till panduro för att handla hem mer pysselsaker snart. :)

Jag längtar efter våren. Allra mest solen och alla vårtecken. Man blir på gladare humör och allt känns ljust. Jag funderade mycket på att vi människors humör påverkas mycket av årstiderna. Vi har fyra årstider och varje årstid betyder mycket. Det bästa med våren är när solen tittar fram oftare och det känns varmt när man sitter på en skyddad plats. Snön smälter och vårblommorna börjar blomma. Vi får vara glada att våren kommer snart.

Under tiden får vi njuta av vårbilder istället. Jag har tittat på förra årets bilder. Det fanns knappt snö vid den här tiden för ett år sedan. Otroligt vilken skillnad det är. Det har snöat flera dagar i rad nu. Och det verkar ta aldrig slut. Vi är i den sista veckan av februari nu. Sen är det mars. Då är våren väldigt välkommen.

Jag tycker mycket om Nyblom & Kollens tyg. Dom har vackra färger. Speciellt deras vårkollektionen får mig längta ännu mer efter våren. Titta och njut! :)






 


3 kommentarer:

Tjohalia sa...

Ja,det är fina färger. Mysiga vårfärger.Förstår att det inte är roligt när din barn har astma. Hoppas det blir snart vår, lagomt långsamt, med tanke på att ni förvarnas få översvämning till våren.. ajaj, inte roligt. Hoppas ni slipper.. Kraam

Madde sa...

Hej, gumman! Det är inte så lätt att hitta på ngt att göra inomhus med flickorna men smart att sticka till Panduro... Ja du! Tror du inte att jag saknar våren oxå ;) Den kommer nog att dröjer här som t.ex majmånad... Sjukt! Men vilka fina tyger och dukar du hittar! Är själv sugen på att fräscha upp men väntar lite för jag tycker att det är nog vitt ute så jag vill inte ha det för mkt inne :) Hihihi.. Nu är det bara 3 dagar! Kramiz

Malin - I min trädgård sa...

Ja deras tyger är underbara! Speciellt i de rosa nyanserna... riktiga vårfärger!

Jag börjar så smått också längta efter våren, men försöker tänka som så att hellre en massa snö, än bara mörkt och slask. >Mwen snart måste det väl börja töa iallafall?

Ha det bra!

Kram M