2010-02-16

Fettisdagen



Idag är det FETtisdagen. :) Vi har unnat oss semlor till fika idag. Precis vad jag behövde då jag har blivit sjuk. Fick en hemsk huvudvärk som gjorde att jag sov mycket idag. Jag får kurera mig och se till att bli frisk igen. Det är lite som en sjukstuga här hemma. W är också fortfarande hemma från dagis. Hon är pigg och glad men är inte bättre pga astman. Så fort hon springer, skrattar eller pratar högt då får hon en hostattack som är väldigt jobbigt. Blä för astma.

Det har snöat lite lätt i några dagar och det har varit skönt ute. Men jag saknar solen. Det har inte visat sig här i Skåne. Trist, men det kommer snart. Våren är här snart. Det sägs att våren börjar den 1:a mars. Hemma hos oss har våren kommit tidigt genom vårblommor som pärlhyacinter, tulpaner och krokusar. Dom har blommat ut och jag har njutit av dem. Vårkläderna har också kommit i olika butiker så några hänger här hemma i garderoben - både mina och flickornas.



Vill passa på gratulera S&N och L&M som fått tillskott i familjen. Jag älskar nyfödda bebisar. Dom doftar så gott och är ljuvliga att titta på. Hoppas på att få snusa bebis snart. Jag är väldigt sugen på en till. ;)


4 kommentarer:

Tjohalia sa...

Det måste verkligen vara fel på min "Favoriter", för det visar fortfarande på Årskrönika, men nu på jobbet, visar det sig att du har skrivit fler inlägg. grr!! Glad Alla Hjärtans Dag i efterskott.. Du, självklart ska du och jag ut och kolla på loppis när du kommer upp! Kram!!

Madde sa...

Solklart att du skulle inte missa semla dagen! Hihi... Jobbet bjöd på semla men jag åt bara halva den för jag är inte så förtjust i det... Men köpte 2 semlor till Therese för hon ville ha!.. Hoppas, att du mår bättre nu! ;) Nu räckerjag dagar tills vi ska ses! Kramiz

Jessica Ahlinder sa...

Vad kul att du gillade vimplarna, ja de är gudomliga fina! :) Ja, jo jag gillar stilen som du gör som jag ser på din blogg. Du har underbara fina saker!

Fast ibland vet jag inte vad min stil är egentligen, för jag gillar lite blandat av romantisk, engelskt, lantliga, men ibland får det tuffa moderna komma in. Ja jag försöker få allting smälta ihop. :) Ja det är så kul med möbler som man får ärva. Hoppas allt är väl med dig annars! Kram!

Pernilla sa...

Ja tekakor är så gott. :)

Alla känner nog som vi att vi längtar efter våren, det gör jag jättemycket, sucka...BORT MED SNÖ..

Ja lantligt är otroligt vacker och man blev så fäst vid det..
Okej då vet jag att stilero är bra :), ska nog handla där någon gång :).

Härligt blommor på bilden, man känner vårkänsla. :).
Du har så fina saker och man kan verkligt se att du tycker om lantligt :)..

Ha en trevlig dag.
Kram Pernilla..