2009-10-08

Favoritmånad

I morgon är det en speciell dag. Då är jag klar med min utbildning. Det känns jätteskönt. Veckan som varit har varit ganska segt och jag har varit trött. Nu börjar jag piggna till. Nästa vecka ska jag börja jobba och komma in i arbetslivet. Det ska bli skönt att få en rutin i vardagslivet och få vara ledig när jag är ledig. :)

Familjen är väldigt glada över att jag inte har näsan över studieböckerna längre. Fast jag saknar det lite grann. Det känns ovant att jag inte behöver plugga något. De första dagarna var det tomt. Sedan däckade jag av tröttheten som körde över mig. Nu börjar jag piggna till.





Ikväll tog jag en promenad med min kära mor. Jag visade sträckan vid ån nära kyrkan som var vacker. Jag njöt av promenaden trots det började regna och blåsa en del. Det är skönt få komma hem rosenkindade och fräsch. Oktober är en av mina favoritmånader då det exploderar av färg i naturen. Och solen tittar gärna fram trots det är kallare ute. Passa på och njut, innan det gråa vädret kommer.


9 kommentarer:

Felicia sa...

Tack för en trevlig examensfest igår! Visst var våra småflickor alldeles för söta :) De stal ju all uppmärksamhet genom att spexa och stila ;)GRATTIS igen till din examen, vännen!

Oktober är en vacker månad, det kan jag hålla med om. KRAM

Madde sa...

Grattis vännen och hoppas att paketet kom fram! Mysigt att kunna ta en promenad med mamsen! :) ha det så bra! Kram

Fia sa...

hej! Ja, vi får se när han tappar tänderna, sen är det även Hugos tur. Får se om han hinner få tänderna lös tidigare än Edwin.

Ja, jag har oxå ledigt under veckan men det är dessa riktiga helgerna som jag uppskattar mest. Synd bara att de ska gå så fort... :)
grattis till examen!! Skönt över? :)
Kram

marita blücher sa...

Hej Jenny,
Jag läste om dig och dina studiekamrater i tidningen idag - ett stort grattis till din examen ! Jag njuter som du också för fullt av hösten med alla underbara färger och höga friska luft.
Önskar dig en fortsatt skön helg.
Kram/Marita

Hem och Lycka sa...

Skönt att slippa pluggstressen ändå kan jag tänka, det tar nog bara ett tag att vänja sig vid det nya livet.

Visst är oktober vacker! November däremot är en riktigt trist månad då det bara regnar och ruskar här i Götet men då är det skönt när advent kommer och lyser upp.

kram

Petra sa...

Gratulerar till examen! Såg dig på skånska dagbladet, kul att läsa! :)

cinah sa...

Grattis till Examen vännen! =D Kul..du har varit såå duktig!
Sköt om dig & njut av att du tagit Examen nu..samt att vara tillbaka på jobbet.
Kramen på dig

malin sa...

grattis igen till examen! :-) kram

Elin - Ett hus till oss sa...

Grattis till examen, så underbart!

Jag håller med, bästa att njuta av oktober innan det blir för grått :)

Jag tänkte tipsa dig om att jag har en tävling där du kan vinna ett valfritt smycke från bla. Oxxo Design.


Ha en mysig kväll!