2009-10-16

Att vara flexibel

När man har oregelbundna och obekvämma arbetstider så måste man vara flexibel och kreativ för att hitta stunder som man kan mysa. Ibland har vi haft en lilllördag på en torsdag eller en söndag. Idag har vi ätit vår middag på eftermiddagen för att kunna vara tillsammans och mysa lite innan jag åker och jobbar ikväll. Ibland kan jag känna att det är till en nackdel med oregelbundna arbetstider men jag trivs väldigt bra med det jag jobbar med. Jag utvecklas mycket i mitt arbete så att jag känner att jag kan stå ut med arbetstiderna.

Barnen är vana med våra arbetstider. När både jag och sambon är hemma en helg då umgås vi så mycket vi kan. Gör saker tillsammans och hittar på något roligt. Det är vad vi kommer att göra framöver. Tidigare fick jag stanna hemma och plugga. Men nu kan jag följa med och vara med familjen. Än idag känns det lite konstigt att jag inte behöver plugga något. Nu har man börjat landa och det är verkligen skönt att kunna få vara ledig.




Jag har hämtat årets blossa glögg som jag beställt. Det påminde mig om att julen är inte långt bort. Blev faktiskt sugen på att tjuvstarta redan i helgen men ska försöka låtabli så länge jag kan.

Önskar er alla en trevlig helg!



2 kommentarer:

Linba sa...

Kan känna samma sak som du det där med oregelbundna arbetstider. Jag försöker ta vara på de dagar då jag är ledig och bara vara eller göra ngt och mysa med familjen också..
När det är helg då är det extra mys typ..Den här är min 4e lediga helg på rad :)
Säkert smakar den nya glögg god :) försök stå ut med det tills 1 advent kanske haha ;)
Kram

Livets njutning sa...

Linda: Härligt med flera lediga helger i rad. Det skulle jag också vilja ha. ;)

Jag ska försöka hålla till den 1:a advent. Jag ska göra mitt bästa. Hihi!

Kram