2009-10-23

Världens grönaste

Äntligen helg. TGIF - bättre sent än aldrig. Nu väntar många lediga dagar framför mig. Det ska bli skönt för då ska jag passa på och koppla av. Känner mig fortfarande inte helt pigg. Sitter och fryser lite nu. Börjar även få lite ont i halsen igen och hostar lite. Jag hoppas verkligen att det inte blir något mer och att jag är pigg imorgon.

Idag var det höstmarknad i byn så jag gick dit med sambon och lillan. Vi promenerade runt och jag köpte några raggsockar. Två par raggsockar är av alpackaull. Dom känns mysiga så det blir bra när det blir minusgrader ute och kallare inne i huset. Jag är sån som fryser och sitter ofta med en filt runt mig under hösten/vintern.




Sedan åkte vi till den nya blågula varuhuset i Malmö. Vad stort det var. Som ni kan se på bilden så åkte vi hem med en kasse. Jag fyllde på ljusförrådet och lite annat. Vi kollade på kök och har nu hittat det kök vi vill ha. Det känns härligt nu när vi vet vad vi vill ha och är överens om det. Hoppas på ett positiv besked snart så att vi kan slänga ut den gamla köket. Allra mest längtar jag att få bort den fula korkplastmattan.


5 kommentarer:

Elin H sa...

Ja, det är alltid roligt att få planera något stort so0m tex ett kök. För oss fattas det bara nämligen en sak - ett hus!! hehe Var också på IKEA igår. Såg ett kök som vi blev förtjusa i. För mig är ett bra och stort kök med mycket arbetsyta är mycket viktigt. Hoppas att ni får ett positivt besked så att ni kan bara köra på!! Kram

Felicia sa...

Håller tummarna stenhårt för att ni inom en kort tid kan få ert efterlängtade kök. Hurdan var den nya IKEA? Ska försöka åka dit i veckan.

Se till att du kryar på dig, jag hoppas du kände dig bättre idag. KRAM

Madde sa...

Vad bra att du är lite piggare nu :) Åh jag vill oxå förändra mitt kök men tufft när jag är ensam... Är det den köket som ni pratade om förut eller har ni valt annat än lantkök? Kramiz

Gårdsromantik sa...

Så härligt med raggsockar - hade behövt det nu.

Kram Maud

Livets njutning sa...

Elin: Vilken kök såg ni? Vi föll för luckorna Lidingö och kaklet som dom hade satt upp i utställningsköket med luckorna som vi tänkte ha. :) Kram

Felicia: Tack! Vi får se om det går bra. Den nya IKEA var stort. Skönt för det märktes inte mycket att det var mkt folk där. Ingen trängsel heller trots det fanns gott om bilar på parkeringen. :) Kram

Madde: Ja, det är samma kök som jag pratade om. När vi såg det IRL med jättefina kakel som dom hade satt upp i deras utställningskök. Det kändes RÄTT. Så det ska vi ha. :) Kram

Gårdsromantik: Ja, dom är väldigt mysiga. :) Kram