2009-10-25

Gå fort

Snart är helgen slut. Det är så typiskt att helger ska gå fort. Det har varit en skön helg trots huvudvärken. Jag tror att jag vet varför jag har huvuvärk. Det är höst, mörkare och grått ute nu. Det är en årstid som man inte blir glad och lycklig av. Det är mysigt att sitta inne och läsa en bok, tända ljus och dricka te eller varm choklad. Men när vädret är så grått och mörkt - deprimerande - i många dagar/veckor så påverkar det humöret.

I helgen har stora tjejen varit borta. Så jag har myst en del med lillan i helgen. Skrattat, busat, läst böcker tillsammans, tittat på Tarzan 2 och fikat. Idag fick vi en god söndagsmiddag hos sambons föräldrar. Där fick jag värma mig vid deras kamin, läst tidningar och en bok, kopplat av och avslutat det hela med en god fika som efterrätt. Mysigt och förhoppningsvis är jag laddade för fler gråa dagar. ;)

Imorgon är jag hemma med barnen då det är höstlov. Hoppas på bättre väder så att man kan vara ute. Nu ska jag se på en Wallander-film som börjar snart. Mysa lite med en kopp te. Det är en härlig vardagslyx veta att huset är städat och imorgon behöver jag inte stressa på morgonen. En lång frukostmys med barnen. Härligt med en skön söndag utan måndagsångest. ;)



Bild: Sköna hem / Fotograf: Johan Carlson

Hittade en underbar bild hos Sköna hem. Bilden är från Lexingtons grundares hem. Mysig vardagsrum och jag gillar filtarna. Det är fint med lite mörka trämöbler i det vita rummet.


4 kommentarer:

Sussi sa...

Märks att man känner sig tröttare nu när det är så grått ute och dessutom vintertid.. Minns inte rikigt när vi såg solen senast..

♥ Fyra årstider sa...

Jag fäster mian äpplen i en grillpinne av trä. Finnas att käöpa på ica..och så sticker jag bara ner dem i krukan. Lycka till
Kram Lotta

Tjohalia sa...

Ja, man känner visst trött av sådana tråkiga väder. Jag försöker sätta i gång med att bara måla och måla vitt innan jag börjar med min julpyssel inför julen. Ja, filten är så fin på bilden, ser så mysig ut. Undra var man kan köpa en sådan? hi..
Har även laddat upp nya bilder. Kram..

Livets njutning sa...

Sussi: Håller me dig. Grått och mörkt nu. Uff. Blev glad när solen försökte kika in lite idag. Vilken skillnad det var. Blev glad och det kädnes härligt. :)

Fyra årstider: TACK Lotta! :)

Tjohalia: Det undrar jag med. Kanske man kan hitta filten hos Lexington eftersom det är företagets grundares vardagsrum? Ska kika hos dig.. Kram