2009-10-19

Lindrande

Idag ligger jag hemma och är sjuk. Inte så kul att inte kunna göra så mycket. Jag försökte läsa en bok men jag somnade. Jag dricker massor med te för det känns lindrande för halsen. Hittade till en temakerskas blogg - Brunkullans temakerska - som Nordingården tipsat om i sin tävling. Finns även webshop. Jag dricker te varje dag och tycker om att prova olika sorter och smaker.




Det är cirka 2 månader kvar till julafton. Inte lätt känna att julen är snart här när jag har fortfarande mårbacka pelargoner i köksfönstret. Jag har bruna kuddar i kökssoffan för att få höstkänslan. Men det är snart dags för röda accenter här hemma. Min favorit färg. :)




Jag fick frågan om vad vi önskar oss i julklapp av svägerskan. Uff, jag har inte ens börjat tänka på julklappar. Dags att göra det. Fundera över vad vi ska ge till barnen. Det svåraste är att komma på vad jag ska ge till sambon. Får alltid samma svar varje år - "jag vet inte" när jag frågar vad han önskar sig. Knepigt! :)

Har ni börjat handla julklappar nu?



8 kommentarer:

Felicia sa...

Jag längtar efter att få julpynta huset :) Det är en mysig årstid! Angående julklappar så har jag börjat att handla lite. Började redan i slutet av sommaren då jag såg ett par saker och slog till :) Sen dess har jag handlat lite då och då.

Hoppas du kryar på dig snart! Kram

Tjohalia sa...

Ja, vi har börjat prata om att börja handla. Egentligen är det Roger som vill börja nu. Han hatar mycket folk inför julhandlande, vill börja handla INNAN, så därför. Jag ska snart till Ullared så kanske man ska handla julklappar där? Hi.. Krya på dig, Jenny..
Kram..

Madde sa...

Tja, jag gjorde det när jag var i Örebro nyss så hittade jag ngr julklappar och det gäller ju att passa på och inte göra det sista minuten för det är så mkt annat man ska fixa som t.ex julpynta hemmet :)Åh, krya på dig! Tack för det som slank ner hos mig ifrån dig! ;) Kramiz

Sussi sa...

Julklappar.. vad är det? He he

Anonym sa...

HejJenny! Krya på dig, jag är också sjuk, och har varit det mer eller mindre sen vi tog examen. Tror att det går över snart, det har varit en riktig SEEEEG förkylning. Nä inte funderat på några julklappar, joo, jag har beställt lite DVD-filmer som jag tänkte att Edvin skulle få i julklapp genom tvillingarna.. (de säljer jultidningar) Kram från A.S

malin sa...

Krya på dig! Har jag sagt att kökssoffan är jättefin? Det är den verkligen. AAAHHHH julklappar?!?! Vill inte tänka på det.... hehe nej men kul att ge julklappar till barn iallafall. Kram

Livets njutning sa...

Felicia: Jag med. Det ska bli mysigt med julsaker och så. Speciellt granen och ljusstakarna i fönstret. Mys!

Tjohalia: Gör det. Handla i Ullared. Superbilligt där. Var där för några veckor sedan. Såå billigt! :)

Madde: Ja, precis. Jag vill slippa köerna.. Uff! Skulle vara skönt få slippa stressen i december..

Sussi: Ja, vad är det? ;)

A.S: Krya på dig du med.. Jag har också känt så hela tiden. Hoppas du piggnar till snart.

Malin: Jo, det har du sagt. Tack! :) Det är kul att ge barn julklappar. Få se deras ögon lysa när dom får julklapparna och spänningen när dom öppnar dem. Mysigt!

Kramar till er alla.... :)

Fia sa...

Ja, äntligen får vi fortsätta med den inglasade altanen. :) Grannarna hade redan och vi visste att även vi skulle få det beviljat. Men man måste ha bevis på det först. Puhh. ja, ska bli mysigt och kunna sitta därute nästa höst :) kram