2009-09-30

Harmoni

Imorse var det minusgrader. När jag tittade ut så såg jag frost överallt. Den första frosten har kommit och det är ett tecken på att vintern närmar sig. Det är härligt väder idag. Solen skiner och kyligt i luften. En perfekt avslutning av septembermånad. Imorgon är det den första dagen av oktober. Tiden har gått fort. Barnen blev glada över att dom äntligen fick använda sin nya vinterjacka.

Jag är hemma idag. Kroppen känns som bly, huvudet värker och jag är väldigt trött. Sitter just nu i fåtöljen med datorn, favorit quilten , raggsockar och en kopp te. Clementiner är fulla med c-vitaminer och vi har en stor korg full med clementiner. Dom är våra favorit frukt och väldigt goda.



Jag försöker plugga två olika kurser som jag ska ha prov imorgon. Det känns jättekonstigt tänka att efter proven imorgon så behöver jag inte plugga något mer. Att utbildningen är klar. Men det kommer finnas några projekt att göra. Jag har några möbler som väntar på att bli målad. Jag funderade igår om jag ska börja med skrivbordet för att få den klar innan det blir för kallt att stå ute i förrådet och måla.




Det ska även bli skönt att få tid över till barnen, hemmet, mig själv och sambon. Jag kommer att försöka hitta tillbaka harmonin. Det har varit stressigt och mycket på gång länge så jag kommer att stanna upp och ta dagen som kommer ett tag. Även sysselsätta mig med det jag tycker om - inredning. Jag har saknat det mycket. Det finns mycket att visa för er. ;)


1 kommentar:

Tjohalia sa...

Hej, ja, det är skönt att få tid över till annat. Jag har hittat en ovanlig skåpbord som jag skall måla. Har även startat en blogg, efter vårt samtal i Örebro, men inte gjort mycket för jag vet inte riktigt HUR jag ska börja, hur jag ska fortsätta.. Hmm.. Hi.
Kram A-S