2009-09-05

Min handyman

Nu är vi i septembermånad. Det har varit lite stressigt att bli klar med garaget innan det blir för kallt ute och det är inte lätt att stå ute och måla om det regnar. Men vi hann. Vi är så nöjd med färgen och det är en enorm skillnad nu. Förut var allt brunt. Tråkig färg. Nu är det ljusare. Grannen på vår högra sida gillar färgen. Skönt. :)


Jag ser framemot nästa år då vi ska fortsätta med huset. Det ska bli samma färg på huset. Men dock ser jag inte emot arbetet som det krävs. Måla, snickra och så. Tur att slutresultaten räknas. Sambon har varit otroligt duktig. Det är han som fixat garaget. Min handyman. Medan jag haft näsan över studieböckerna eller tagit hand om barnen. Det har inte varit lätt alla gånger för oss.

Våra äppelträd är full med äpplen. Vi har plockat massor med äpplen. Jag tycker mycket om känslan att man kan bara kliva ut i trädgården och plocka in några äpplen när man är sugen på äpplen. I frysen finns några äppelpajer och äppelmuffins som vi gjorde förra helgen. Till våra spontana och oväntade besökare. ;)

Just nu är badkaret full med äpplen. Vi ska göra äppelmos och äppeldricka av dem. Det är gott med hemmagjord äppelmos och äppeldricka. Recepten hittade jag i tidningen Allt om mat. Det är vad vi ska försöka hinna göra i helgen. :)

4 kommentarer:

Felicia sa...

Det blev ju väldigt fint! Och mycket bättre än tidigare :) Önskar att vi också hade ett äppelträd här, men ett plommonträd har vi iallafall och det är så gott med plommon.

Kram

Linba sa...

Vilken skillnad det blev. Garaget blev mycket större och ljusare tycker jag. Kan tänka mig hur fin er hus kommer bli i det färg nästa år :)
Johan är verkligen duktig. Ös beröm över honom :)
Du är också duktig som kämpar med dina studier - snart är du klar :)

Ang äppelträd, det har du rätt i men jag är ganska dålig på att plocka vår äpplen, köper nästan alltid och när jag är hemma då kommer jag på varför köper jag äpplen när jag har en eget äppelträd och kan plocka när jag vill - sucka! Lär mig aldrig..hihi..
Ses vi på lördag?Föräldrarträffen alltså?
Kram

MalinP sa...

Det var ju jättefint, mycket bättre och trevligare färg. Vad ni knegar på... hehe. Kram

Livets njutning sa...

Felicia: Jag önskar att vi också hade plommon hemma. Dom är såå goda. :)

Linba: Absolut, en stor skillnad. Det ska bli spännande se hur det blir när huset är klar nästa år. :)

Hihi, känner igen det där med att köpa äpplen på ICA och sedan komma på att vi har redan ute i trädgården. Har gjort det en par gånger. Skrattade gott åt det. Hihi!

Vi kommer på lördag. Ses då!

Malin: Ja, vi knegar på och det kommer mer framöver. ;)

KRAM till er