2009-08-27

Mustiga färger

Nu börjar jag känna ett sug efter mustiga färger. Höstiga färger som lila och brunt. Konstigt nog så ser jag framemot den första frosten. Den inträffar kanske ungefär samtidigt som ifjol. Den här året tar jag min examen ungefär samtidigt som då fjolårets första forsten kom. Jag tycker om att promenera och känna att kylan biter i kinderna, himlen är blåa och solen skiner. Färgerna exploderar överallt. Jag får mycket energi av det. Det är den bästa tiden av hösten.

Igår var jag och familjen ute på en kvällspromenad. Kom hem med rönnbärskvistar och nypon. Jag dekorerade lite runt blockljusstakar. Det fattas lite kuddar med höstfärger. Nu är det höst. Det känns kyligt på kvällarna. Men på dagarna är det fortfarande varmt. Härligt, man får passa på och njuta tills kalla dagar kommer.

Idag var jag, sambon och lillan på en tripp till Åhus. Jag hämtade något hos Carlssons interiör och hann kika lite hos Åhus Antik & kuriosa. Jag blev så glad när sambon såg att den var öppen. Kom ut med en kasse med lite saker. Jag kan inte visa bilder nu när vi har slarvat bort sladden till kameran. Typiskt, så till helgen blir det storstädning och samtidigt leta efter sladden.

Bild: Lånad från Nelson Garden.

Jag har planerat ljung i en kruka. Dom passar så bra till den gråa fasaden på garaget. Jag har även planerat lite tulpaner till våren nästa år. Jag såg en storpack av färgerna Black & White - årets nyhet hos Nelson Garden. Det var väldigt fina färger så jag tog en påse. Nu är jag sugen på fler tulpaner i rabatterna. Dom är så vackra på våren. Jag har redan många muscari som jag planerat förut. Både vita och blåa.

Men först ska jag njuta av hösten, få min efterlängtade examen, jobba och njuta av december innan jag tänker på våren. ;)

8 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Jag känner som du - mustiga färger. Och vad fin bild:) Ha en skön helg
Kram Lallis

Jos sa...

Jaa Hösten och Våren är vackert! Har planterat tulpaner i helgens. Första gång.. Spännande se hur det blir i våren.. Misslyckas eller lyckas.. Hmm.. KRam

Kristin sa...

Hej och tack för kommentaren hos mig, det är så kul när det dyker upp någon ny! :-)

Sofforna är faktiskt Ikeas "Ektorp" 2-sits, med klädsel Redeby beige, så det är faktiskt budgetvariant...! Men ska jag vara ärlig så har vi vita överdrag jag slänger över sofforna när ungarna sitter där och kladdar!

Kram och ha det bra!
/kristin

Malin - Carlssonkarlsson.blogg.se sa...

Åhh vad skoj att du är nöjd:) ja synd att vi inte kunde prata:(

Välkommen åter:) Kramar Malin

Malin P sa...

Ja. Jag vill också ta bort det gröna i vardagsrummet och ha istället brunt, orange, rött osv... varmare ton... får se om jag blir färdig med detta... hehe. Kram

♥ Fyra årstider sa...

Nu blir jag nyfiken på vad du handlat.
Kram Lotta

Linba sa...

Jag är också sugen på ändra färg här hemma. Ska nog ta och försöka göra det då och då under hösten :)
Är också nyfiken på vad du handlat :) Kram

Livets njutning sa...

Bilder på vad jag har handlat kommer snart i en inlägg. :)

Kram