2009-09-07

Fynden

Det är fint med emaljerade köksartiklar från kockum. Dom påminner mig om hur det var förut. Jag kommer ihåg att min farmor och farfar hade en del emaljerade skålar och kastrullar i sommarstugan när jag var liten. Dom var inte vit/blå utan gul/grön i färgen. Dom finns inte kvar längre eftersom dom var i dåligt skick.
Hos Åhus Antik & Kuriosa hittade jag dem och även en margarinlåda. Jag har sett flera såna men dom har varit i dålig skick så jag blev glad när jag hittade en i bra skick. Men priset var lite för mycket tyckte jag. Jag kunde inte låta bli så den fick också följa med mig hem. Lite silverbestick slank ner i påsen också. Jag blir glad för dessa småfynden. Jag har använt silen från kockum och den fungerar fint. Lådan agerar som en småsakerslåda just nu. Funderade på om jag skulle ha i värmeljus i lådan eller något annat.
Sambon har varit på Gotland med jobbet i en vecka. När han kom hem så fick jag en tidig examenspresent av honom. Paktetet var mjuk och jag blev jättenyfiken. Anade lite vad det fanns i med tanke på att han köpte den i Gotland. Jag blev så glad när jag fick syn på lammskinnet. Den är såå mjuk och härlig. Ligger över fåtöljen som jag har i min lilla mys- och läshörna. Det ska bli mysigt sitta i fåtöljen på vintern då det är kallt ute med en filt och läsa en bok. Jag längtar så att få slippa läsa studieböckerna och få läsa romaner igen. Jag har en hög med böcker som väntar på mig. :)
Psst, jag vågar knappt skriva det här men lite tjuvstart blir det i allafall. Om ni inte orkar jaga på systemet så kan du förbeställa något som man dricker varje jul här. Det har jag gjort. Så bekvämt och skönt att slippa trängas med folk. ;)

6 kommentarer:

Felicia sa...

Åh vilken gosig och härlig present du fick av Johan, det blir absolut mysigt att sitta där när vintermörkret faller över Sverige.

Men Glögg är inget för mig ;) Men det är ett roligt system, att man kan förhandsboka glögg numera. Vad är nästa steg? ;) Kraaam

Linba sa...

Fina grejor var det :) fin present du fått från Johan :)
det blir nog alkoholfri glögg för min del i år hihi..Kramar

♥ Fyra årstider sa...

Jag gillar med kockum. Jätte fint
Kram Lotta

Villa Hemma sa...

Hejhallå

Underbart fårskinn (o låda o emalj) :)

kram o trevlig helg

Madde sa...

Åh vilken fin present du fick av din fästman! ;) Ja du gamla minnen dyker upp med hjälp av gamla saker man ser på loppis m.m..... DU hittar så mpnga fina saker och gillar inreda! Miss you! Kram

Livets njutning sa...

Ja, det är mysigt med fällen. Perfekt till kalla dagar. Jag gillar att fynda på loppisar. Man kan förnya hemmet med lite pengar. Tänk bara lite färg och så då blir saken som nytt. :)

KRAM