2008-12-03

Lycka

Det snöar stora flingor ute nu. Det har snöat i några timmar. Vad glad jag blir av lite snö. Som ni vet så är Skåne känd för att inte snöa så mycket. När det väl snöar så snöar det ordentligt så att det kallas för snökaos. Varje gång det händer då skakar jag alltid på huvudet och ler. Jag är uppvuxen med mycket snö på vintern och tycker att det är så härligt med snö. Det blir ljusare ute och man får en julkänsla. När jag var liten och bodde i norrland så lekte jag och min lillebror ute ofta. Vi lekte alltid i snön och låtsades att vi blev förföljda av de stora gula lejonen dvs traktorn som vår far hade. Vi hade så roligt varje vinter. Tills vi blev för stora och tyckte att leken var barnsligt. :)

När jag, min klass och "fröken" gick ut idag och såg att det snöade. Då tittade "fröken" på mig och frågade om jag är lycklig nu. Jag nickade bara och tittade upp mot himlen. Då såg jag stora fina och vackra snöflingor ramla ner från himlen. Det var en vacker syn. Då kände jag mig hemma. Jag är hemma nu, så kändes det i hjärtat. Hoppas att snön finns kvar imorgon så att jag kan ta en promenad och njuta av det vita landskapet och knastret av snön under skorna.

Jag är tillbaka! Har saknat er alla och jag har över 250 olästa hos bloggkoll. Oj, men det får jag göra en annan kväll när jag har gott om tid. :)

Kram Jenny

4 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen tillbaka :) har saknat dig.
Jag blev också salig idag över snön :) kul och det känns då riktigt julen är här. Det ska finnas snö i december tycker jag.
Hoppas snön blir kvar länge denna gången så barnen kan få leka ute i snön :)
KRAM

Anonym sa...

Mysigt värre med snö! Underbart! Och jag ser fram emot på söndag, ska bli roligt att träffa dig och barnen! Jag är inte med i Bloggkoll pga lösenord. vet du hur det funkar? vill inte ta bort mitt lösenord. Kramkram!

♥ Fyra årstider sa...

Du skriver så vackert...börjar nästan gråta...minnen är viktiga i våra liv.
Kram Lotta

the Babyblues sa...

Vad härligt!

Jaa du, 250 olästa, det är väl i den sitsen jag sitter just nu ungefär, och jag komer nog aldrig igen ;).

Kram