2008-12-03

Underbar fönster



Kolla fönstret. Dom är verkligen underbara. Släpper in mycket ljus. Det kan behöva när det är mörkt långa månader här i Sverige. Släppa in lite ljus i hemmet gör gott i själen. Det är därför jag tycker om vitt. Jag har provat med färger och mörka träslag men jag har aldrig känt mig riktigt nöjd. Men det ska inte bli helvitt här hemma. Det ska finnas lite färgklickar här och där som man byter efter årstid eller när jag känner för. Jag tror att det kommer att kännas bra. Men det får växa fram. Denna bild är väldigt vacker.



Hyacinter förknippar jag med julen. Dom är vackra och doftar gott. Jag har några vita hyacinter här hemma. Kolla även det här fina köket. Gillar skafferiet. Det ger en gammaldags och charmig känsla.

Bilder: Lånad från Sköna hem. Foto: Pernilla Hed

5 kommentarer:

marita blücher sa...

Hej Jenny,
Jag gillar precis som du vitt, gärna kombinerat med någon kontrastfärg, som nu till jul, rött eller brunt. Känner igen de härliga bilderna från Sköna Hem, en av mina favorittidningar, näst efter Lantliv. Tusen tack för din kommentar på min blogg - ni är varmt välkomna på fredag.
Kram/Marita

Anonym sa...

Hej!!

Fin blogg att läsa! Hoppas w ska bli frisk på ett tag! inte så lätt när barnen är så små o lätt sjuk ofta.
Ja, vi med, tycker mkt om vitt, vårt lgh är ganska liten och ofta mörkt i hallen, funderar på måla om till vit istället. :)

Lilla huset på prärien sa...

Ja det är inte lätt när familjelivet tar över. Ingenting hade kunnat förbereda en på att det skulle bli såhär. Ibland brukar jag stilla undra vad jag gjorde med all tid när jag inte hade några barn?!

Gillar också vitt och ljust men nu på senare tid har det börjat smyga sig in lite svarta möbler också. Nu vill jag byta ut mina golv mot vitkalkade fina. Golven gör så mycket för hela intrycket tycker jag.

Ha det bäst!
/Jenny

me and alice sa...

Hej!
Vilka vackra bilder du visar!!
Håller med om att köket ser ljuvligt ut med det skafferiet!!
Du undrade om min kofta. Det är en odd molly. Köpte den förra året på rean. Du kanske kan hitta den modellen på tradera.
Trevlig helg!
Kram Susanne

Anonym sa...

Fina bilder :) tycker också om lantlig fönster som i den dära bilden.
Hyacinter har jag lite svårt för. De är fina att titta på men inte dess doften - är för starkt för min del. Jag reagerar starkt då på doften..
Amalylis eller vad nu den heter lite släkt med hyacint är något bättre..:)