2008-06-17

Inspirationskällor



Jag får många inspiration från tidningar och bloggar. Inom hem, trädgård och inredning. Jag har några favoriter. Ni kan se mina favoritbloggar i sidospalten. Jag läser hos dem ofta och får inspiration. Jag hoppar även runt hos många bloggar. Andra bloggar som inte skriver om inredning inspirerar mig också.

Tidningarna som jag läser mest är Plaza Interiör, Vakre Hjem & Interiör, Drömhem & Trädgård, Lantliv och Elle Interiör. Sedan finns det andra tidningar som jag läser ibland.

Det är roligt att läsa och få tips och idéer. Jag har massor som jag vill förverkliga. Sist bad jag Johan måla W:s säng i vitt. Sedan när han höll på med det så kom jag med en gammal dockhus, hushållspappershållare, pall och trälåda. Då stönade han och gav mig blicken. Hihi! Men det blir så fint. W:s säng är klar. Dockhuset är nästan klar. Pallen och lådan grundmålas nu.

Jag drömmer om att renovera övervåningen. Vi ska måla takpanelerna i vitt. Sen tror jag att takbjälkarna ska bli mörkt brunt. Jag vill hellre ha dem i vitt men Johan ville ha dem i mörkt brunt. Så vi får kompromissa lite. :) Vi får se när vi ska fixa övervåningen. Inget är bestämt nu. Vi tar det som kommer.

Inga kommentarer: