2008-06-23

Bokmal



Jag är en bokmal. Läser många böcker. Minst en bok i veckan. Jag har nu fyra nya böcker som jag har köpt. Mina flickor älskar också att läsa. L läser mycket och har gjort det länge. Hennes favorit är älvböckerna av Daisy Meadows. W har nu börjat intressera sig för böcker. Tecknar ofta läsa och då har vi en mysig lässtund. Jag läser en till två böcker för henne varje kväll vid nattningen. Hon tycker att det är en mysig stund innan vi släcker lampan.

Jag försöker hitta böcker som är bra för flickorna att läsa. W är så pass liten så det får bli mest böcker med bilder och en eller två meningar. Har ni några tips på bra böcker för en 7 åring och en 1,5 åring?

Boktips för vuxna också? :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Beställde häromdagen böcker, en av dem var "P.S jag älskar dig". Väntar med spänning att jag en härlig sommarläsning.

Anonym sa...

Jag hinner bara läsa teoriboken för att jag ska klara av att göra provet nästa vecka.. Glupskt!!

Livets njutning sa...

Ulrika: Jag har börjat läsa boken. Händer saker direkt. Är bara i början. Vi får se vad jag tycker om boken. :)

Madde: Vad spännande! Håller tummarna stenhårt på att du fixar det. Lova att du berättar hur det gick. ;)