2008-11-04

Tjuvstart

Idag var jag hemma och vabbade. Båda flickorna var hemma idag. Det var ruggigt, kallt och dimmigt ute. Vi var inne och myste och tittade på en film. Jag fick en stund över och läste klart lantliv. Oj, det fanns mycket inspiration i den. Jag har en par lerkrukor här hemma som jag tänkte använda men dom är nya. Hur gör jag för att få dem se gamla och slitna ut. Har ni några tips?

Jag hoppas på att få lite tips så att jag kan använda grankvistar som ligger ute. Fick dem av svärmor. Det ska bli lite pynt här hemma. Men ingen juligt än. Tror jag. ;)

Snart ska jag och sambon tjuvstarta lite och dricka glögg och äta pepparkakor. Mums! Sambon kom hem idag med två flaskor av årets Blossa glögg 2008. Med smak av blåbär.



Update: Vi ger toppbetyg till glöggen. Den smakade väldigt gott. Fast det smakade inte så mycket blåbär. Mest kryddnejlika. Men den var väldigt god ändå. Vi rekommenderar absolut årets blossa.

Vi har smuttat på lite glögg två kvällar i rad. Nu måste vi spara och hålla ut till första advent. Men jag tror att vi inte kan. Haha! Vi tänkte prova Kiviks glögg. Har ni provat deras glögg?

10 kommentarer:

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Vi har också tagit hem granris o gjort vinterfint.
Spännande med blåbärsglögg. Du får berätta hur den smakade. Sätta betyg! :)
Jeanette

♥ Fyra årstider sa...

Jag har med en flaska här hemma som väntar på att korkas upp.
Kram Lotta

Hem och Lycka sa...

Har redan tullat på glöggen ;-) kram

Anonym sa...

Mums, jag gillade Dufvenkrooks nya X-mas Delight med chokladsmak och deras alkoholfria Blåbär & Lingon.

Vit Spets sa...

Hej där!
Tack för kommentaren...
Min väninna kom faktiskt förbi i kväll med två flaskor av årets
glögg :)

Helgen som var drack vi en wiskeyglögg, den var otroligt smakrik...

Ha en trevlig kväll
//Siv

Ina sa...

Mmmums, vad gott det låter och vad mysigt ni kommer ha det!! Synd att en annan inte kan dricka den, jag ammar...
Vilken fin blogg du har!! Måste kika lite mer nu!!
Kam Ina

LantlivsAnette sa...

Halloj där !
För att få krukorna lite slitna så ska du smörja in dom med filmjölk och låta dom stå ute ett tag, då blir det så där härligt slitna, kolla inne hos mig, där har jag precis lagt in mina advents krukor , där i sidan...
Och hur gör jag med granarna, jag sågar av dom snett, sen ner i vatten, jag sätter en stor glasburk i hinken...
Lycka till
Kram Anette

Malin - I min trädgård sa...

Ja filmjölkstricket tänkte jag också tipsa om :).

Oj, glöggdags redan! Jag försöker stålsätta mig till advent. Men det är tufft... ;).

Kram M

Anonym sa...

Hihi, har ni svårt att vänta tills 1 advent? hihi.. Här kämpar jag med pepparkakor, julmust o glögg till sista november hehe.. då är det juligt ;)hoppas köpenhamnbesöket var givande.
Kramar

Anonym sa...

Åh har du redan smuttat på glöggen nu! Det har inte jag men jag har börja att dricka julmust, Apotekernas.. Hihi Kram