2008-11-15

Äntligen lördag

Igår var det en full-rulle dag. Från morgon och kväll. Det kändes inte som fredag. Men idag är det lördag. Jag var på en julutställning på Ingvar Strandhs blomsterskola i Oxie idag och det var verkligen vackert. Det fanns mycket inspiration. Jag ville julpyssla genast och göra bl.a dörrkransar, stjärnor av mossa m.fl. Men det får bli en annan dag. Ska försöka visa bilder sen som svärmor tagit. Jag hade ingen kamera med mig för batteriet var slut. Typiskt va? :)

Efter vi varit på utställningen så passade vi på att besöka Jenny Strandhs underbara butik i närheten. Jag gick runt och tittade. Köpte inget, men kan säga nu att jag ångrar djupt att jag inte köpte några underbara saker som jag såg där. Jag blev kär i en fin slagbord och en hylla i butiken. Självkart var dom i vitt och sliten. Jag får besöka butiken nån dag när jag åker förbi Oxie. Hon har en webbutik också. Jenny Strandhs lilla gårdsbutiken.


Bild: Egen, ledsen för den dåliga bildkvalitet. Orkar inte fixa till bilden och så är det mörkt nu. Svårt få en bra bild. :)

Ikväll ska jag koppla av och läsa den nya tidningen Underbara julhem som jag hittade på ICA idag. Lite egentid får jag också för sambon jobbar kväll/natt.

Hoppas att ni får en härlig och mysig kväll. Trevlig helg!

2 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

Här ligger jultidningar på hög..så underbart att sitta och läsa. Lycka till i min tävling.
Kram Lotta

Gårdsromantik sa...

Men så roligt - läste nyss i en annan blogg att hennes hem var på framsidan - har aldrig hört talas om den tidningen - den måste jag spana efter på ICA.

Vilken fin webbutik du tipsade om.

Kram Maud