2008-11-11

Motvind

De senaste dagarna har det känts som om att jag har gått i motvind. Det har varit tungt och kämpigt. Jag klarade provet idag och då kunde jag känna att jag hade lite medvind. Äntligen! Det kommer att bli en intensiv period nu då nästa kursen är kortare och inlämningsuppgifternas deadline ligger ganska nära varandra. Samtidigt är det snart december. Så det finns massor att göra.

Samtidigt är vår lilla W sjuk i öroninflammation, ögoninflammation, förkylning och har känning av astman. Så det är inte speciellt kul för oss nu. Förhoppningsvis släpper det snart.



Nu ikväll ska jag låta mig själv släppa allt och lägga mig i soffan med sambon. Vi ska dricka lite glögg och titta på en film. Bara vara helt enkelt. Det kan man behöva ibland när det känns tungt.

Ta hand om er alla i den här gråa och trista november. Snart är december här. :) *glad*

7 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att du lyckades med provet! :) Stackars lilla Wilma! Ni behöver släppa ibland och ta det bara lugnt. För det gör även jag fast jag är så sugen på att S...a... Jag är ju tokig på alla saker vi har i lgheten trots att vi är bara 2..hihi Sköt om er familjen! Kram

the Babyblues sa...

Vad skönt med provet :). Trist när de små är sjuka. Min lilla har haft massor med öroninflammationer och nu senaqst vinterkräksjuka - inte kul. Men nu är det över, så jag känner lite medvind :).

Hopaps ni hade en mysig kväll! (Även om det är för tidigt för glögg ;) )

Sara Mårtensson sa...

Hoppas lilla W kryar på sig!
Mysigt med glögg!
Roligt att du är med och tävlar hos mig! Lycka till!

Kram Sara

Anonym sa...

Vi har det också kämpigt med vår Albert hihi..
Mysig bild på glögg, jag åt min första pepparkakor idag på jobbet.. fast jag försöker vänta med det men de stod framme och då kunde man inte motstå dem hehe..
Hoppas det är bättre nu med Wilma.
Kramar

Anonym sa...

Stackars lilla Wilma, hoppas hon kryar på sig snart! Ge henne en jättestor krya-på-dig-kram från Tilde! Och en puss på nästippen :) Skönt att en liten medvind dök upp mitt i allt, du är duktig så du kommer att fixa nästa kursen galant även om det blir kämpiga dagar.

Du vet vad jag tycker om att tjuvstarta med julen hihi så jag ska inte kommentera nåt om Glögg ;) KRAM!!!

Beas sa...

Grattis till det lyckade provet. Njut nu av glögg och så hoppas vi på ett snabbt tillfrisknande. :-)

Ha en mysig fredagskväll!

Kram Bea

Hem och Lycka sa...

Grattis till det lyckade provresultatet! Stackars lilla W, hoppas hon blir bättre snart. kram