2008-11-07

Röd eller vit jul?


Bild: The white company


Vilken tycker ni är bäst - röd eller vit jul? Eller kanske blandat eller något annat?


Bild: The white company


Jag tycker om vitt. Men jag måste ha lite röda färger till jul. Det blir mysigt tycker jag. Så här hemma blir det nog mest röda färger med lite vitt till jul. När jag tänker på julen då tänker jag på röda färger, julmaten, dofterna som gran, nejlikor, saffran och kanel, julklapparna och samvaron med familjen. Jag läste i en blogg som jag inte kommer i håg var att det är 23 dagar kvar till första advent. Det är ju snart. Jag ser framemot julen för det blir vår första jul i huset.

Förra årets december månad var inte så kul. Vi var inflyttade och så var nästan hela familjen helt däckade pga magsjuka en vecka efter vi flyttade in. Så vi var sjuka de 2 första veckorna av december. Vi firade julafton hos mina föräldrar i norrland. Så vi har inte haft mycket julpynt eller julgran hemma. Men den här året ska jag pynta. Jag ser framemot det mycket. Ett hel hus att pynta. Wohoo! ;)

Psst! Kolla inlägget tjuvstart. Jag har uppdaterat och skrivit lite om vad vi tyckte om glöggen.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Jaa du... jag tycker det är jättevackert med en vitt på julen... men jag tror ändå det aldrig kommer bli en vit jul här hemma. På något sätt så är det den mustigfa röda som ger mig rätt känsla hemma med röda kulor i granen osv... Kanske kanske att jag någongång pyntar ETT rum i huset i vitt för att stilla mina begär ;).

Apropå glöggen - vad kul att ni gilalde den! Jag var väldigt skeptisk, men nu kanske vi prövar edn iallafall :). Sedan har jag hört på jobbet att det är chokladglögg som gäller. Så det måste jag pröva i å också, Annars gillar jag den enkla Blossa lättgöggen :).

Ha en skön helg!

Kram M

Gårdsromantik sa...

Båda är ju så fina!
En kombination är nog bäst som du säger - med mycket rött!!!

Kram Maud

Anonym sa...

Vackert. Det vita och silvriga sparar jag till nyår, när dagarna lite längre och ljusare, till jul passar de murrigt varma röda färgerna.

Jag har druckit mest Dufvenkrooks glögg, de får bra betyg på alla tester, mycket goda smaker. Prestige med konjaksmak är min favorit, men deras alkoholfria också fina. Årets nyheter är mums, fast jag inte är annars så förtjust i choklad- och vaniljsmak. Spännande att testa kallt med is efter maten.

Hem och Lycka sa...

Vit jul men med lite röda accenter. Förra året var det nästintill helvitt men i år är jag faktiskt lite sugen på lite rött! kram

♥ Fyra årstider sa...

Min jul är både röd och vit...gillar din blogg och dina fina bilder.
Kram Lotta

Ulrika sa...

Hej Jenny! eftersom det är ont om snö här nere kan vitt vara fin inomhus som kompensation? Men det ska också vara rött och grönt med... Julgranen ska givetvis vara grön! Angående glöggen.. Måste få smaka på den snart. Kram!

Hem och Lycka sa...

Jo, Leilas Fikabok följde med ett paket med Gevaliakaffe när man köpte det i våras. Du kan se boken om du klickar på min länk i inlägget. kram

Anonym sa...

Hej, såg du lämnade spär inne hos mig. Det fungerar alldeles utmärkt att ha dator i Danmark.. skönt. Dagens teknik är obegränsad, men det kanske kostar... hehe. Vit eller röd jul??? Jag älskar rött till julen men just i mitt lgh som jag har nu är rött störande, det blir inte bra. Så jag tror det blir vitt till julgranen och lite tomtar... det räcker. :-) Det är juletanken som räknas också. Ha det bra och kram

Malin sa...

Hej!
Underbara bilder! Ska in och kika på den sidan.
Kram Malin