2009-06-07

Under täcket

De senaste dagarna har det varit lite kallt. Jag börjar undra vart sommaren har tagit vägen. Idag är det mulet och regnar ute. Speglar min sinnesstämning rätt så bra. Är riktigt hängig och trött. Halva familjen är sjuka och halva är hängiga.

Stressen börja komma smygande. Jag har två prov på tisdag som är viktiga. Jag har försökt plugga så gott jag kunnat. Jag pluggade även när jag låg i badet. Ibland är det svårt att plugga när jag hellre vill ligga under täcket och glömma allt. Snart kommer sambon med filmer från videobutiken. Då ska vi mysa hela familjen. Det finns ingen härligare än att få umgås och bara vara tillsammans när det regnar ute. Med tända ljus här och där. Sen hoppas jag på att jag orkar fortsätta plugga ikväll.



Jag måste tipsa er om sidan recept.nu. Det är en favorit sida. Jag brukar kolla efter olika recept eller inspiration till middag eller bakning. Det finns recept från bland annat Per Morberg, Leila Lindholm [A piece of cake], Lisa och Monica Eisenmann [Två systrars söta mfl], Anna och Fanny Bergenström, Jamie Oliver, Leif Mannerström med flera.

Jag bakade förra helgen Leilas kardemummaknyten men tog bort ägg och gjorde dem som vanliga kanelbullar med pärlsocker. Har även provat enligt receptet. Supergoda! Rekommenderar även Per Morbergs Lasagne Bolognese. Jättegott till ett glas rött vin och sallad. Barnen tog 2-3 portioner. Den går hem hos barnen också.

4 kommentarer:

Malin sa...

Ja, var är sommaren! Hehe. Stressa inte, du klarar det och det gäller att tänka lugnt i stressen med allting. Lycka till och kram

Felicia sa...

Hoppas ni alla känner er bättre idag och att du kan plugga lite inför proven du har imorgon. Du fixar det, vännen!

Jag brukar titta in på recept.nu ofta för att hämta lite inspiration eller recept. Hittade sidan ifjol tror jag det var och la den direkt på min favoritlista. Det finns så många sajter med läckra recept. Det är bara att välja och vraka ;)

Stor kram till er!

Sofia sa...

Tackar! Ja det känns så otroligt fantastiskt och spännande! :) De närmaste månaderna lär bli spännande. :) Du har en jättefin blogg måste jag säga. Kram Sofia

Lilla huset på prärien sa...

Usch jag kommer ihåg den där tentaångesten. Den är inte rolig. Skönt att få slappna av lite med familjen i alla fall.

Och känner du för att åka på en riktigt bra loppis ska du åka till Loppisvaruhuset i Ekeby, det var där bilderna kom från. De har dock bara öppet på söndagar men det är väl värt att vänta på! :)

Lycka till på proven nu!

Kram Jenny