2009-11-19

Ta tillvara på stunden

När man har jobbat 7 dagar i rad då känner man sig sliten. Idag tänkte jag städa lite men jag orkade inte. Istället låg jag i soffan, läste tdiningar, kollade på Grey´s Anatomy och drack te av Kusmi Tea. Jag älskar deras julte. Den är så god.

 

Ibland är det skönt att strunta i stöket och lägga sig i soffan och vila. Passa på när man är ensam hemma i huset några timmar. Ta tillvara på stunden. Det är lätt att stressa runt och städa så att det blir rent och fint här hemma. Och sedan göra sitt bästa på jobbet. Man behöver lyssna på sig själv och unna sig något. Som idag då jag har unnat mig ryggläge i soffan, tittat på film och läst. Så skönt, och man mår mycket bättre. Jag blir en glad sambo, mamma och arbetskamrat.

Glöm inte att man dör inte av lite skit i hörnet. Koka en kopp te/kaffe och sätt er och läs en tidning/bok. Och allra mest, njut av stunden. :)


5 kommentarer:

Jennyshemochharmoni sa...

Låter verkligen som kloka ord! Måsten kommer alltid finnas kvar, det är viktigt att njuta under resans gång. Tusen tack för dina rader hos mig! :) Hjärtat är av enris. Ha en toppenbra torsdag! KRAM

Malin sa...

Ja, bra sagt och vi har lite av "duktig flicka" syndrom... måste jämt att vara på topp, men det måste man ju inte... trevlig helg och kram

Linba sa...

Vännen,
Helt rätt, vi har hamnat på duktighets-fälla liksom. Jag försöker så ofta jag kan ta tillvara på stunden och bara vara. Det får lov vara stökigt, vi dör som sagt inte av det :)
Du förtjänar det, ska du veta :)
Jag har fått många inspirationer från tidningen 101 idéer, men svårt att välja vad jag ska börja med, är faktiskt sugen på att göra den dära betonggranen, den var jäkla snyggt och jag föll för det! Får be mannen att fixa masonit eller mdf-skivor till mig ;)
Torka apelsiner och göra fint i adventljusstake är en av dem som jag tänker göra. Har du hittat något du tänker pyssla?

Längtar till 7 dec och då ska det blir skoj att träffa dig! Kramkram

Madde sa...

Hej,vännen! Det är sanna ord som du har skrivit! Visst känns det skämis men varför när man mår så mkt bättre efteråt! Ibland så tänker jag samma som du, varför stressa upp utan stanna upp och ta det lite lugnt! Må så gott och varma kramisar från lilla Madde

Tjohalia sa...

Ja, det låter verkligen något som jag bör tänka på nu, när jag är uppe i full fart. Vila och vila!! Tack för kloka råd!!
Har svarat på din i min egen..
Stora kramar
Tjohalia.