2009-11-12

Julmarknad

Nu börjar julmarknader dyka upp. Det är en julmarknad nu till helgen. Synd att jag jobbar för jag tycker om att strossa runt och insupa atmosfären. Man får en härlig julkänsla på köpet. Men det finns två tillfällen som jag inte vill missa. Julutställningen av fantastiska skapelser av blommor på Oxies blomsterskola som är nästa helg och julmarknaden på Katrinetorps gård. Dessa är våra favoriter och inget vi vill missa. Till och med barnen tycker det är jättekul.

På lördagskväll är jag ensam hemma då tänkte jag försöka sy kuddfodral till kökssoffan. Jag har tyger som passar till julen. Röd/vit randiga och röd/vit rutiga tyger. Jag visar sen när jag har sytt klar. Sedan är jag sugen på en jättefin matta från Nyblom & Kollen. Jag tycker om deras dukar, kuddar osv. Jättefina!



Fotograf: Ewa K Andinsson/Parasoll / lånad från Nyblom och Kollen

Mattan längst till vänster vill jag gärna ha i köket. Den är jättefin. Jag såg att den fanns i ljusblå. Skulle bli jättebra till våren/sommaren. Kanske blir det ett besök hos Trästället snart. Dom har massor saker från Nyblom och Kollen.





Bilder: Fotograf Ewa K Andinsson/Parasoll / lånad från: Nyblom och Kollen

Bilden med den lilla flickan och klänningen är underbar. Man får en härlig julkänsla och klänningen är bara för söt. Kudden med texten God Jul är också jättefin. Något som man kan ta fram vid varje jul. Jag har nog fått kuddmani. Skulle gärna ha jättemånga kuddar men tur att man kan byta överdrag annars hade det blivit ett jätteproblem med var man ska förvara kuddarna. ;)




4 kommentarer:

Linba sa...

Jag är också sugen på att gå på julmarknad jag med. får försöka ta med magnus och abbe till nån julmarknad hihi..tack för du tipsade om dessa julmarknader.
Mattan du pratade om ser verkligen fin ut. Ska bli kul se kuddarna sen när du sytt dem klar :)
Kram

Stina sa...

Jag gillar också kuddar. Man skulle haft en hörna där man kunda slänga sig i vackra 100 fina kuddar.:-) Kram Stina

Malin sa...

Ja, dags för mysiga julmarknader... jag brukar inte besöka dem... kanske dags för mig! Hehe. Sköna bilder. Trevlig helg. Kram

Madde sa...

Åh jag minns när jag var liten när jag gick på skyltsöndag och det fanns bio nere i garaget, riktigt juligt! Men nu när det är skyltsöndag här så finns detr inget snö bara slaskigt och grått. Men däremot längtar jag till Murbergets marknad! Fina mattor ser jag! Sådana vill jag oxå ha! Hi Kramiz