2009-11-24

Grågrön vinter

Helgen har varit skön med en massa aktiviteter. Jag saknar frosten och snön. Vi har inte haft många frostnätter. Läste i tidningen idag att i södra delen av Sverige kommer vi ha grågröna vinter framöver. Usch, för jag vill gärna ha en vit vinter. Det är så tråkigt att det inte kommer så mycket snö längre. Mina barndomsminnen är fylld av vinter med mycket snö. Jag kommer ihåg att det var väldigt roligt leka ute i snön. Nu är det bara slask, grått och trist.



Nu börjar det bli lite juligt här hemma. Har några hyacinter och amaryllisar här och där. Mysigt! Lite röd/vita kuddar också. Inte mer, fler röda accenter får komma fram senare.
Jo, det finns några hemmagjorda tomtar i barnens rum. Det var pysseldag på lillans förskola idag. Så jag hjälpt lillan lite med tomten som hon gjort själv. Hon blev så glad och stolt över tomten. Nu står den i hennes sovrums fönster. Så sött!

Den första advent närmar sig snabbt nu. Och glöggmyset som vi brukar ha varje år med våra vänner är något som vi ser framemot. Jag klurar fortfarande på vad jag ska göra för något gott. Det blir nog lite julgodis och lite annat. Väntar bara på en tidning som bör komma nån gång den här veckan. I den finns det nog massor med inspiration och recept.

Brukar du göra hemmagjorda julgodis?



1 kommentar:

Sussi sa...

Förut brukade jag ofta göra julgodis o ta med det till mina föräldrar..oftast i nya smaker.. Får börja med det..