2010-11-30

Vitt landskap

H ärligt väder idag. Sol, blå himmel och vitt landskap. Jag klagar inte alls. Även om det är flera minusgrader ute. Det är samma typ av vinter jag har vuxit upp med som har kommit till Skåne nu. Jag är lycklig. Jag älskar det krispiga vita för det blir ljusare ute. Bättre än slask, grått och regn. Uff!



Igår var det inte kul då det var snöoväder men som man brukar säga: Efter regn kommer solsken. Så det stämmer rätt bra idag, fast det var inte regn utan snö. ;)


Ny ljus och duk.

Helgen som varit har gått väldigt fort. Julbloggrundan var riktigt kul trots vädret. Vi besökte många mysiga butiker som jag hade tänkt åka till men aldrig blivit av. Det fanns mycket fint så att jag ville köpa mycket. Några fina saker fick följa med mig hem. Vi besökte bland annat Smultron & Tång, Lovisa på landet, Gårdstånga boställe, Västra ströö 39 och Christmas Shop. Sedan avslutade vi med god mat på Barsebäckhamns café som är en mysig ställe. Vi fick goodiebags också. Jag tog inga bilder med min kamera utan med mobilen. Ska se om det finns användbara bilder. Annars kan ni kika in hos Cornelia som var med på julbloggrundan. Hon har tagit fina bilder.

Nu när solen skiner in så ser jag hur dammigt det är. Inte kul så det blir en snabb runda med dammsugaren innan jag åker till jobbet. :)


2 kommentarer:

Felicia sa...

Vännen, tack för att du frågade om jag ville följa med på julbloggrundan. Är glad för det, med tanke på hur mysigt och trevligt det var :)

Ska blogga om rundan snart.
KRAM

Anonym sa...

Hej
Kul att du ville vara med på bloggrundan....ha det bra
kram susanne
bambu och betong