2010-11-23

Ögonblickar

A vkoppling och ta hand om sig själv är något som jag inte är så bra på numera. Som egentid. Då tänker jag på ex. träning, träffa vänner eller göra något själv. Det ligger alltför dåligt till i min piroritering. Det är många faktorer som spelar roll som ex. ekonomi och arbetstider. Det kan behövas nogrann planering men ibland går det inte. För vissa är det lätt, men inte för andra.

Det är bara att försöka hitta små ögonblickar i vardagen. Till slut kommer man fram till ljuset i tunneln och ens drömmar nås. Den största drömmen jag har nu är något som är självklart för alla och viktigt också. Fastanställning.



En av mina små ögonblickar är när jag tar ett skumbad på kvällen, tänder ljus och bara ligger där och blundar.


Det är klokt att acceptera verkligheten som den verkligen är.
- Mia Törnblom


Ingenting är omöjligt.



6 kommentarer:

Tjohalia sa...

Ja, precis. I bland rusar tiden otäckt fort att man upptäckt att man inte har tänkt på sig själv.
Det ser så härligt ut med skumbad och ljus.
Kram

Madde sa...

Vännen! Så är det nog för flesta att man glömmer bort sig själv och speciellt när ni har 2 söta flickor att ta hand om! <3 Se härligt ut med skumbad! Stor kram

ulrica sa...

underbart!
STORA KRAMAR på er!!

Felicia sa...

Du är så klok och fin, vännen! Jag värdesätter högt våra stunder med tjejsnack och allt vi brukar göra.

Jag håller både tummarna och tårna hårt för att din dröm ska gå i uppfyllese inom kort!

Ses imorgon!
Kram!

malin sa...

Grattis till fastanställningen! Trevlig helg! Kram

malin sa...

Jag läste för fort... trodde du fått fast anställning men läste igen och du drömmer om det. Jag ber om ursäkt och hoppas verkligen på att du får det. Du kan ta bort kommentaren om du vill... kram igen