2010-11-26

Fram med stakarna



N
u har jag satt fram stakarna i fönstret. Jag ställde fram dem för några dagar sen men ikväll tänder vi dem för första gången den här julen. På söndag är det första advent. Kuddarna i kökssofafn är utbytt till juliga kuddöverdrag. Imorgon ska jag på julbloggrundan då blir det inköp av lite hyacinter och amaryllisar. Kanske lite julpynt följer med mig hem.
Det är inte mycket julpynt som kommer fram den här året. Mest adventstakarna i fönstren, juliga kuddar, blommor och julgranen. Kanske kommer julkrubban fram också. Vi får se. Jag får ta det i efterhand. Den första advent ska vi mysa med lite julfika. Glögg, pepparkakor med mögelost och lite gott till också. Kanske hinner vi med skyltsöndagen i Lund.

Vad brukar ni göra den första advent?



1 kommentar:

Madde sa...

Idag är det första advent och jag firade inte så speciellt pga min dotter är inte hemma och jag tvättade och tog fram lite julsaker som adventstakar och julstjärna Hoppade över julskyltningen. Du har en fin ljusstake! Stor kram