2010-10-20

Rudolf

Näsa likt Rudolfs röda mule, kroppstemperatur är likt jojo, huvudet är lindad med bomull, ledvärk, förkylningsblåsor och trött. Det är inte kul vara sjuk. Dagarna räddas av marathontittande av dvdboxar med tvserier. Numera är jag frälst av Private Practice där läkarna visar sig vara mänskliga med normala problem. Lite skratt, igenkännande och tårar i ögonen får jag när jag tittar på boxen.

Vi alla oavsett våra yrken är i grund och botten normala människor med känslor och tankar. Ibland är det skönt att veta för det händer ibland man möter människor som verkar vara oberörd.

Jag tror jag vet vad jag ska göra med bloggen. Men det kan bli flytt till en annan där jag kan låsa vissa av privata inlägg. Vet ni om det finns bloggsida som är bra och kan låsa vissa inlägg? Tänkte att jag ska fortsätta i samma stil som nu men kunna låsa vissa inlägg.



2 kommentarer:

sofiaw sa...

jag vet att man kan göra så med blogg.se och bloggplatsen.se och det borde kunna fungera med blogspot.com också?

Felicia sa...

Serien tittade jag på förut, det är ju så att vi är vanliga människor oavsett vår yrkestitel. Tyvärr glömmer många, många ofta det. En läkare är en läkare, liskom en socionom är en socionom.

Ja, blogg.se men blogspot borde också kunna ha vissa inläggen låsta.

Krya på dig!
Stor KRAM