2010-10-10

Autumn

Underbara höst. Det är en explosion av vackra färger ute nu. Jag passar på och njuter ordentligt nu innan det mörka, trista och gråa tiden kommer. Idag har det varit strålande väder men jag kunde inte njuta av det då jag och barnen var iväg på en släktfest. Vi firade att makens släkt har haft sin släktgård i 300 år. Men imorgon lär det bli en härlig dag också. Så om det stämmer så ska jag vara ute så mycket jag kan och hinna med en joggingtur i skogen. Härligare än det finns inte. Jag skuttar i skogen som en gasell. Eller inte. ;)

Vardagen har rullat på i ganska många veckor nu och livet går i sin gilla gång. Med en eller två mörka moln på himlen. Men under tiden man väntar på besked så får man glädjas åt alla ljuspunkter i livet. Jag tittar i en bok dagligen och ler åt många olika budskap. Tack vännen för att du gav boken till mig. Den kommer väl till pass nu. En härlig bok av Mia Törnblom.


Jag njuter fortfarande från vår lillsemester på min smultronsställe. Nämligen mina föräldrars sommarstuga. Bild finns i förra inlägg. Längtar tillbaka nu. Så jag ser framemot nästa års sommar. Då ska det absolut bli sol & bad för fulla muggar på smultronstället. Till dess njuter jag av mustiga höstgrytor med trattisar som vi plockat.

Avslutar med ett budskap som är en av mina favoriter.


Vårt liv är här och nu och bara vi kan välja vad vi vill göra med det.



2 kommentarer:

Felicia sa...

Varsågod, vännen! Det är riktigt roligt att du också tycker så myket om denna bok, Mia är härlig och klok.

Såna här höstdagar som vi nu har haft skulle jag mer än gärna vilja ha hela hösten. Därefter kan det komma snö, riktigt snö och sol. Galet underbart vinterväder och landskapet målas vitt. När våren nalkas smälter snön snabbt utan slask...Ja man kan alltid drömma ;)

KRAM

Madde sa...

Saknar dig! Det var så mysigt att få ha dig och din familj häruppe! Härliga bilder du har fixat. Det är bra att du motionera dig och bra budskap du har skrivit upp :) Kramiz