2010-10-23

Hemmadag

L juva lördag. Tända ljus här och där. Sitter med myskläder och raggsockar. En kopp te och en bra bok. Näsan är inte röd, huvudet är inte lindad i bomull längre, värken är borta och jag känner mig som en människa igen. Idag är det en lugn och hemmadag. Har inte gjort många knop förutom varit och handlat vinterkläder till lilltjejen i byn. Det blev en overall från Didriksons och ett par sköna vinterskor. Jag är supernöjd. Nu är barnen redo för vintern.

Jag letar nu efter julklappar och har klickat hem några. Jag gillar att sitta hemma och klicka hem saker. Det är skönt slippa trängas på stan med alla människor som också är på julklappsjakt i december. Jag tycker om att strossa runt i butikerna och känna på varorna. Men inte när det är smockfullt med folk och köer ringlar sig långa.

Bild: Kommer inte ihåg var jag hittade den.  

Snart dags för middag. Det blir något enkelt och lätt då vi redan har ätit en sen lunch. Det blev hemmagjorda hamburgare. Riktigt gott! Jag är sugen på att göra en riktig mustig gryta som Osso Buco, Coq au vin eller Boeuf Bourguignon. Jag hittade recept som såg väldigt god ut i en tidning. Kanske blir det någon av dem till söndagsmiddag. Det är gott med höstgryta på hösten. När maten tillagas länge då blir det så mustig och gott.


1 kommentar:

Madde sa...

Låter som en smart idé att handla julklappar via nätet. Jag borde oxå göra det. Ja gör en sån gryta då ökar dina vuxen poäng ;) Hihihi.... Ha det så bra och sköt om dig! Kramiz vännen