2010-08-26

Vardagen är tillbaka

Lila ljung är en vacker höstblomma.

Nu är sommaren slut. Hösten har kommit då skolorna har börjat igen och de flesta har återkommit från semestern. Det har även blivit lite kyligare ute och häromdagen var det en riktig höstdag. Jag började jobba redan några dagar efter bröllopet. Det var tungt då jag var riktigt trött men nu har jag piggnat till och är fylld av energi. Jag brukar vara seg efter sommaren. Men jag är förväntansfull inför hösten och längtar efter promenaderna där man känner kylan bita på kinderna. Stickade tröjor, raggsockar, mikaelimarknad [höstmarknad], tända ljus, tv-seriers säsongsstart och rosiga kinder av det kyliga vädret. Det ser jag verkligen framemot.

Vi kommer nog få uppleva hösten tidigare för vi ska på en minisemester med familjen till Norrland i september. Vi ska övernatta i sommarstugan. Det ska bli härligt och skönt. Skogspromenader, svampplockning, basta, elda i kaminen och en massa annat. Självklart ska vi träffa familjen och vänner också. Jag har laddat med några böcker så jag kommer sannolikt att ligga i soffan framför kaminen vid det stora panoramafönstret och njuta av värmen från brasan samt läsa en bok under en filt.


Tröja från Nike. Bild: Lånat från Stadium.

Jag har laddat för mina skogspromenader och joggingrunda ute på landet runt sommarstugan. Det blir inköp av den här tröjan så att jag håller mig varm. Det kommer väl till pass till promenaderna jag ska försöka ta kring Snogeholm och även Skrylle i höst. Mitt mål i höst är att jag ska försöka promenera 3-4 gånger i veckan och inte sluta med det efter ett par månader.

Har ni något mål i höst?

Glöm inte ta hand om er själva också. ;)



2 kommentarer:

Linba sa...

Jag älskar också höstljung, de är så vackra tycker jag. Ska köpa mig hem ett par st och ha dem vid ytterdörren :)
Ja, jag försöker också motionera mig så mycket jag kan med promenader med barnvagn..
Tänker också börja simma ett par ggr i veckan. skonsamt träning för hela kroppen..
Så klart ska vi promenera i skrylle nån gång. Bara smsa mig och kolla om jag är ledig och kan :)
Låter härligt med en minisemester till sommarstugan, det förtjänar ni.
Kraaam

Tjohalia sa...

Hej. Ja, ljungblommorna är vackra.
Ingen loppisbesök i Norrland? Tänkte på att vi kanske skulle kunna kolla lite? Jag skulle vilja träffa dig, om det finns möjlighet.
Stor kram!