2010-08-20

Just married


Snart har en vecka gått sen bröllopet. Jag är numera fru och har en annan efternamn. Dagen har varit fantastisk men gått alldeles för fort. Jag hann knappt prata med alla som jag ville. Många drog i mig så jag cirkulerade runt hela tiden tills jag och maken åkte iväg. Imorgon är det exakt en vecka sen vi gifte oss. Vi satt idag och frågade varandra om det var på riktigt. Om vi verkligen har gift oss? Jomensan, det har vi. :)


Tiden går alldeles för fort ibland. Nu är hösten här. Skolan har börjat för stora tjejen och nästa vecka är det dags för lilla tjejen att få vara på förskolan. Ikväll njöt vi av en minikräftskiva i lugn och ro. Bara familjen. Det är skönt att få bara vara och umgås ibland. Det behövde vi efter många veckors bröllopsplanering.

Nu ska jag krypa ner i soffan och titta på tv med maken. Det blir nog Sagan om ringen som visas ikväll. Jag tröttnar aldrig på den. Först ska jag fixa en kopp te med min nya favorit-te - Fredagsmys [ Ett grönt te med smak av jordgubb & champagne toppat med ananas, morot dekorerat med blåklint & solros]. Den är jättegod och perfekt på kvällen när man inte vill dricka något med koffein i.

Ha en mysig fredagskväll.

3 kommentarer:

Felicia sa...

ja tänk att det var en vecka sen ni gifte er, helt otroligt vad fort tiden går. Det känns som om bröllopet var igår och jag hade fullt upp med att hålla igång bröllopsfesten :)

Grattis till er första vecka som gifta! Hoppas vardagen inte kommer igång med buller och bång nu.

KRAM

Linba sa...

Ja tiden går verkligen fort, fortare än man anar.
Det var ju en stor dag för er. Nu kan ni njuta av livet som gifta :)och av varann. Jag har lagt upp några bilder från bröllopet, kika här inne på min blogg.
Mysigt med en mini kräftskiva, hoppas det smakade gott med kräftor. Själv gillar jag inte kräftor, men kräftstjärt tycker jag om, jag tror det är mest jobbigt att bryta kräftor och till sist äta upp köttet. Lite lat är jag haha ;)
Fredagsmys-te låter lockande ut tycker jag. Var köpte du teet?
Här är vi småkrassliga, Abbe lite förkyld, Viggo är förkyld och hostig, Magnus ont i halsen.. Jag är halvkrasslig jag med haha..
Så är det när vardagen börjat efter semestern..
Ha det gott!! Ses snart va? Kraaam

Madde sa...

Ja tänk att det har nu gått en vecka sen ni gifte er! Fru Brönmark är du! :D Längtar tills vi ska ses snart! Mysigt att bara äta gott tillsammans med familjen och jag ska oxå äta kräftor snart har ett paket i frysen som jag ska ta fram sen :P Många goa kramisar