2010-03-18

Våriga färger


Vårtecken. Skott av kärsbärsträd.

Idag har det varit en mystorsdag för mig. Varit hemma hela dagen med lillsnäckan och tagit det lugnt. Spelat spel, pysslat, målat och busat. Solen sken inte men det var riktigt varmt ute. 10 plusgrader. Jag trodde inte mina ögon när jag kollade vår utetermometer. Hade dörren ut till altanet öppen nästan hela eftermiddagen.

Har även passat på städa i altanet. Nu är det rent och mysigt där. Hoppas på att få hem dynorna från svärföräldrarna snart så att man kan sitta där ute och fika. Jag har även mätt lite möbler för att vi ska ommöblera lite här hemma. Vi ska flytta ner tvrummet för att vi ska finnas nära lillsnäckan på kvällarna när hon sover. Hon sover lite oroligt om kvällarna och nätterna nu så det är skönt att vi finns nära.

Samtidigt är det bra för då blir det bättre och lättare att ge våra gäster lite lugn och ro när dom kommer och sover hos oss. Förut sov dom i bäddsoffan som står i tvrummet uppe. Men nu flyttar vi ner tv:n och soffan så gästerna får ett "eget" rum uppe. Samtidigt kan vi sitta och titta på tv så länge vi vill. Haha!


Kökshanddukar & servetter från Green Gate och äggkopp från Bruka köptes på Handelskompagniet i Lindvallen.

Här hemma är det en massa våriga färger. I form av kökshanddukar och servetter. Även mattidningar. Köpte favorittidningen Allt om mat häromdagen. Härliga färger på omslaget och man kan hitta många goda recept i tidningen. Rekommenderar den varmt. Jag blev jätteglad när jag hittade en våffelrecept som var äggfri. Nu kan jag göra våfflor till barnen. L som är äggallergiker har längtat efter att få äta det. Man blir så glad för det lilla. Nu är det kvällsmys med kärestan. Glöm inte ta hand om dig själv och ta ett bad eller koppla av. :)


4 kommentarer:

Tjohalia sa...

Ja, men då var det bra. Som du vet, bor vi alla nere och vi skulle verkligen vilja ha TV i sovrummet för att barnen inte ska springa upp till oss på kvällar pga lite oroligt. Jaa, kram!

Emmas idéer sa...

Hej Jenny.

Hjärtskålarna köpte jag p åen buti som heter Adding Lifestyle & finns i Borlänge & Mora & de har tyvärr ingen web-shop!

Grattis till stundande bröllop.

Kram Emma

Felicia sa...

Våfflor utan ägg bör finnas i nästan alla kokböcker tror jag, det finns iallafall i mina. Jag har aldrig gjort våfflor med ägg. Synd jag inte visste att L hade längtat efter att få äta det annars kunde jag ge dig ett recept. Blir nu sugen på våfflor ;)

Tidningen Allt om mat brukade jag köpa förut, men det var ganska länge sen sist. Den är iallafall bra och så många smarriga recepten!

KRAM! - Våffelfika snart? :)

Madde sa...

Åh ni har säkert mer vår än oss här i Härnösand! Idag snöade det, suck!... Jag vill ha så härliga vår färger som du visar här.. Kramiz