2008-07-18

Att vara privat eller inte privat

Jag har tänkt mycket på det här att vara privat eller inte på bloggen. Tankarna har funnit ganska länge. Jag pratade med en vän idag om det. Diskussionen vi hade var intressant. Det var verkligen skönt att få prata om det. Tack!

Än idag vet jag fortfarande inte hur jag kommer att göra. Jag är kluven. Jag lever i en alltför liten värld. Där man känner sig väldigt liten snabbt. Jag önskar att jag kunde få skriva det som jag känner för. Från mitt hjärta. Men hur ska jag kunna göra det när människorna från min värld läser och jag vet att många läser bloggen. Speciellt dem som inte gett sig till känna och jag inte gett bloggens adress till dem. Min blogg är öppen. Det är jag medveten om. Men det är alltid roligt att få veta vem som besöker min blogg.

Vi får se vad jag kommer fram till. Än så länge fortsätter jag skriva så här. Tills jag vet. Men vill du säga hej då skulle jag bli väldigt glad. :)

5 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Ja, det är svårt det där. Möjligheten finns ju om det känns lite jobbigt att stänga och öppna för de som vill läsa. Då vet du vilka som läser och det finns inga snokare. kram!

Anonym sa...

Ja det där känner jag igen, jag har varit kluven tidigare men sen när jag stängde min bloggsida för allmänheten för mer 2 ½ år sen så har det varit lättare att skriva saker som kommer ur mitt hjärta när jag vet exakt vilka som har lösenord till min blogg. Jag skriver ganska mycket om vårt liv och mina tankar, så jag har gjort ett rätt val känner jag. Vill du kunna skriva om dina tankar, känslor, om ert liv men ändå kunna vara privat så rekommenderar jag dig att sätta in ett lösenord till din sida. Du får fundera vidare och känna efter hur du vill göra. Kram!

Anonym sa...

Här är en av de som också har lösenordskyddad blogg av precis samma skäl som Felicia skrivit ovanför.
Men du avgör själv hur du vill göra.
Ha en skön och underbar helg bland annat på Loppis idag :) KRamar

Anonym sa...

Hallå! Att låsa eller inte låsa, det är frågan. Det beror nog på vad du vill skriva om, vilka du vill ska läsa din blogg och hur öppen du är som person.
Här är det en som läser din blogg. Sköt om dig!

Malin sa...

Hej!
Jaha brukar du titta in ho smig =) *hihi* Kul!!
Håller med dig om att man funderar lite på hur pass privat man ska vara eller inte i bloggen. Man vet aldrig vem som läser... Jag försöker väl inte skriva så värst privat, inte om sånt som är känsligt, utan är det personligt så blir det mera "ytligt".
Ha en jätteskön söndag!
Kram Malin