2009-08-22

Oplanerat paus

Det blev en oplanerat paus. Jag har varit ensam med barnen i en vecka då sambon varit bortrest med jobbet. Det har inte varit så roligt alla dagar. Ibland har jag velat gå och gömma mig för att få lugn och ro. Det är inte alltid lätt att vara mamma. Föräldraskapet är världens svåraste jobb, samtidigt den roligaste också. Det finns dagar då allt känns pest. :)

Nu slipper jag tänka på de två proven som hängde över mig och sambon kom hem inatt. Det var härligt att få vakna imorse och se honom ligga i sängen bredvid mig. Vi åt en lång frukost tillsammans. Mysigt!

Det blir lite höststädning i trädgården idag innan jag jobbar ikväll. Det behövs och förhoppningsvis hinner vi få klart renoveringen av garaget i helgen. Bara det inte börjar regna. Det är en enorm skillnad nu när vi har fått bort den bajsbruna färgen. Färg gör en stor skillnad. Det ska bli spännande när vi ska börja med huset nästa år.

Trevlig helg önskar jag er alla! :)



P.S Jag har bestämt mig för att svara på era kommentarer här hos mig. Jag missar att svara mångas kommentar nu så jag har bestämt mig göra så här. Lättare för mig att ha koll och inte missa så många. Sedan besöker jag självklart er bloggar. D.S

2 kommentarer:

Malin sa...

Hej... nu är det snart höst igen och tid för plugg och annat... lycka till det du ska göra och sköt om dig. Kram

Livets njutning sa...

Tack! :) KRAM