2008-10-02

Rosa bandet


Det är väl omöjligt att missa att oktober är en rosa månad. Det pågår kampanj om cancerfonden hela oktober nu. För mig är det självklart att vi ska stötta cancerfonden.

Min farmor hade bröstcancer och min farfar och mormor dog av cancer. Det är många som drabbas av cancer. Det är inte så roligt att läsa om bröstcancer som är den vanligaste cancersjukdomen bland kvinnor - nästan 30 %. Det är så många som drabbas. Det är viktigt att man är medveten om det. Det ska självklart inte gå till överdrift men en snabb koll då och då är alltid bra. Jag själv brukar göra egen bröstundersökning när jag duschar.

Jag hoppas att ni också gör det. Det är viktigt för då kan man upptäcka knölar i tid. Oavsett om det är ofarligt eller farlig. Det är många äldre som får bröstcancer men det finns dem som är yngre än medelåldern som också drabbas. Oavsett ålder så bör man hålla koll på sina bröst.

Vill du bidra till kampen mot bröstcancer då kan du köpa bland annat försvarets hudsalva, t-shirts, Kellogg´s Special K, ekologiska äpplen och morötter, Liljeholmens ljus, Lambi näsdukar m.m. Dom finns på t.ex ICA, Lindex och Apoteket. En del av försäljningen går till cancerfonden.

Jag kommer att köpa rosa bandet och även lite annat rosa. För jag vill bidra till fonden. Jag utmanar dig att göra det också - bidra lite! :)

♥ Kram

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Det kryllar med cancer i min släkt. Min kusin fick bröstcancer och hennes ena bröst togs bort. Hon förlorade hennes vackra långa hår efter diverse behandlingar och mådde riktigt dåligt... Trevlig helg!

Vilda Små Hjärta sa...

Hej!

Tänker också bidra och stödja bröstcancerfonden. All sorts cancer är hemska.
Bidrar man lite så gör det mycket för dem också.
Kramar