2008-10-07

Den första frosten





Nu har höstens första frost kommit. Det var vitt och kallt ute imorse. Sambon fick skrapa bort isen på bilens fönster. När jag satt vid datorn och skulle börja plugga. Framför mig där jag sitter och pluggar finns ett fönster så jag kan titta ut när jag känner för det.

Det jag såg fick mig tappa andan. Det var så vackert ute. Klar himmel, solen sken, frost nästan överallt och alla underbara höstfärger. Snabbt klädde jag på mig och tog med mig kameran ut. Tog en promenad. Det var så kallt och fräscht.

Jag njöt av färgerna och den friska luften. Det är då hösten är som bäst. Naturen ger en så mycket och det skiftar så fint vid alla årstider. Underbart, det var som balsam för själen. Promenaden gjorde att jag piggnade till och orkade plugga i några timmar. Fast näsan var inte glad över promenaden efteråt. Jag fick ha pappersnäsdukar i närheten. ;)

Det bästa medicinen som finns är att frisk luft gör susen för kroppen och även själen.

♥ Kram

1 kommentar:

cinah sa...

Oj, oj, oj vad vackert du verkar bo! Kul att lyckas fånga frosten på bladen så där.. =)
Vad pluggar du?? Lite nyfiken bara ;)
Hadé bra Kram Carina