2008-10-07

The bucket list


Igår tittade jag och sambon på en film - The bucket list. När filmen var slut så rann tårarna på mig. Oj, filmen är så bra. En feel-good film som har ett budskap. Morgan Freeman [Carter Chambers] och Jack Nicholson [Edward Cole] spelar huvudrollerna i filmen.

Dom är två helt olika individer och träffas i ett sjukhusrum. Tycke uppstår mellan dem eftersom dom är i den fasen av deras liv som ganska många får genomlida. Prognoserna ser inte bra ut. Då får dom för sig att göra roliga saker de sista månaderna av deras liv som bland annat bestiga ett berg, åka fallskärm, fika på en av pyramiderna i Egypten, m.m.

Det fanns en del glimten i ögat i filmen. Carter och Edward är två olika personligheter och ändå fattar dom tycke för varandra och upplever saker tillsammans. Det bästa med filmen var på slutet. Trots filmen var sorglig så kunde jag känna lycka. Det jag skrivit här är bara en liten bit av filmen. Det finns mycket mer.

Jag rekommenderar er se filmen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Den filmen vill jag gärna se och kanske ska göra det i helgen då jag ska bara softa och ta det lugnt efter all stress från skolmästerskapet :) Hava bra! Kramiz

♥ Fyra årstider sa...

Den filmen är så bra, har jag också gråtit till kan jag säga.
Kram Lotta

Lina sa...

Vilken fin blogg du har! Hittade hit av en slump.
Hälsningar, Päivi

Anonym sa...

Tack tack för tips. Elvin smakade på ersättning igår o idag. Han åt hela flaska men när jag smakade, Nästan som ska spy.. Pii äckligt.. Joo undrar om där enago välling är mer tjock än ersättning?. Det här e första gång för mig pga Linn fick när e större då ändrade endast matvanor, Filip, jag ammades så jag underviker mjölk osv.. Men Med Elvin jag ammades inte så det e nytt med ersättning för mig.. KRAM KRAM