2010-06-05

Rött hus med vita knutar


Underbara och vackra skånelängor till all ära men mitt hjärta klapprar extra mycket för röda trähus med vita knutar. Det visar att jag är norrländsk ända till själ och hjärta. Fick syn på denna bild i Lantliv sommarhem. Då föll jag handlöst. Det kändes som jag. :)



Ännu en underbar dag möttes jag när jag öppnade mina ögon imorse. Det är härligt att värmen har nu kommit fast jag är förkyld nu. Hur kan man bli det när det är så härligt ute? Men jag klagar inte, det är så härligt med sommar. Ljuset, värmen och allt som hör till sommaren. Snart ska jag ta ett promenad och sedan åka till en loppis. Få se om jag hittar något. Ikväll är jag och lillan ensam hemma så det blir en liten tjejmys. Få se vad vi hittar på och kanske slänger vi ihop en god fruktsallad.

Vad ska ni hitta på idag?


 


P.S. Kolla förra inlägget. Svar på frågorna på var caféet ligger finns där. :) D.S

7 kommentarer:

Madde sa...

Hej! Skrev inne på FB men kan oxå göra här ;) Idag var vi till Nordvik på information för dem som ska börja där till hösten, Therese ska läsa om hästvård. Sen hem till lgheten för att städa inför kryddparty på måndag, för imorgon ska jag på personalresa över natten i Ocklebo.. Nu är jag själv hemma medans Therese är med Filippa på marknad och sen sover hon hos henne. Vad fyndade du? Kramiz

Elin sa...

Hej! Jag antar att det är i Veberöd. Såg det i tidningen. Vi funderade också på att åka dit, men bestämde oss för att inte åka. Vi bor trångt, så vi har inte plats med fler saker. Så det är bäst att låt bli för jag har svårt att släppa om jag ser något jag vill ha! :-) Hittade du många fina grejor där? Tack för att du hänvisade till cafeet. Har hörts talas om Olof Viktors. Måste åka dit någon dag under sommaren! Kramar

Felicia sa...

Låter som en härlig dag, en promenad är aldrig fel. Själens balsam ;)

Vi hade en alldeles underbar dag med besök av min mamma / barnens mormor, åt lunch och fikade ute i trädgården. På kvällen när vi väl hade kommit in blev det en familjefilm och lite popcorn.

Kram

Malin P sa...

Tack för tipset till cafet :-) får väl åka dit någon gång! Hus med röda knutar finns det gott om i norra Skåne och Småland också... mysigt. Kram

Fia sa...

hej!
tack! :) Det har varit en bra dag.
Ja, jag får skriva om skorna sen när jag testat dem ett par ggr :)
men annars så är de jättesköna att gå i. :)
kram

Livets njutning sa...

Madde: Bilder på fynden kommer. :)

Elin: Ja, det var i Veberöd.. Så mycket folk och en massa fynd. Vi missade en stor och vacker skåp. Usch! Men tur att det kommer fler loppisar. ;)

Felicia: Absolut, själens balsam. Det bästa som finns för välmåendet. ;)

Malin: Jo, men naturen finns bara i Norrland. ;) Fast norra skåne, mot småland påminner lite om Norrland. Vackert!

Fia: Jag ser framemot få läsa mer utförligare om vad du tyckte om skorna. :) Kram

Sofia sa...

jag trodde att de röda husen med vita knutor var typiskt småländskt medan bruna/gråa stugor (vet ej vad de kallas för?) var mer typiskt för norrland? :)

åh din bild på din vitlökslav såg så god ut, vad är adressen till matplatsen? kram