2010-06-16

Reflektioner

Jag har återigen funderat kring det här med bloggen. Hur öppen jag ska vara. Men sen tänkte jag: skitsamma, jag skriver vad jag vill. Direkt ur hjärtat och allt mellan himmel och jord. Självklart med en viss gräns för något måste man få ha för sig själv. ;)

Jag. :)

Idag är jag stolt över mig själv. Jag har lyckats nå ett mål jag haft länge. Jag har lyckats jogga ca 1,5-2 km av 4,1 km. Jag har försökt träna men det har fallit platt ganska snabbt. Gym, gruppträningar, osv passar inte mig då jag saknar en träningskompis. Jag behöver en för att kunna komma iväg. Men jag älskar promenader. Som en vän skrev: det är som balsam för själen. Tanken på att jag skulle försöka jogga växte och det har legat länge i tankarna. Att jogga är något som jag verkligen avskyr. ;)

Sagt och gjort så gick jag ut på en promenad idag. Då joggade jag en bit. Vad härligt det kändes i benen. Men efter en stund så kom mjölksyran. Uff, men då promenerade jag istället. Det blev lite promenad, jogga, promenad, jogga och så hela tiden. Efter halva vägen så märkte jag att jag orkade jogga längre sträckor så jag bara fortsatte tills jag kände att benen blev tunga och växlade om till promenad. Efteråt var jag så svettig men såå glad och det kändes verkligen härligt. Kanske var det de nya löparskorna och tightsen som gjorde susen? :)

Målet är nu att jag ska orka jogga halva sträckan utan att växla om till promenad. Sen tar jag ett nytt mål. Tanken med detta är att jag ska må bättre, få mer energi och bli piggare. Hoppas jag lyckas och får bättre reslutat hos läkaren. Tänk på er själva och ta hand om kroppen. Ta hand om den.



Jag har precis ätit en god lunch. Det blev krämig vitlökslax och sallad inspirerad av Matplatsen. Riktigt smarrigt. Ni kan hitta massor med goda recept hos bloggerskan. Jag ska absolut prova pestolaxen. Nu ska jag koppla av lite med en bra bok innan jag åker till jobbet.


 





6 kommentarer:

Felicia sa...

Heja heja! Det var grymt bra av dig som orkade jogga en bit, så småningom blir det längre och längre. Jag måste skaffa nya löparskor och träningskläder, då blir det kanske roligare ;)

Javisst är det som balsam för själen, jag längtar tills vi flyttar för då bor vi ännu närmare skogen och dammen, många fler promenader blir det då :)

Stor kram!

Linba sa...

Vad duktig du var som börjat jogga lite grann..det är bra att börja så promenera rask, jogga, promenera då ökar man sen till sist kommer du jogga en mil eller tjejmaraton vem vet ;)jag promenerar jättegärna med dig någon gång i skrylle - absolut eller någonannanstans :)
Din blogg är ju din och du bestämmer själv vad du vill skriva om du ska vara öppet eller inte det bestämmer du själv, men som du säger till en viss gräns håller jag med dig om.
Du har ju en fin blogg som jag ofta kollar in om du skrivit ngt nytt :)
Mumma krämig vitlök lax mummss!!
Ha en skön helg! KRAM

Madde sa...

Wow,Jenny! Du gör ju detta så bra och hittat en metod att träna och att du inser din styrka till promenad och "spring"! Kämpa på! Kramiz

Tjohalia sa...

Ja, precis, det är DIN blogg, inte någon annans!
Jätteduktigt av dig att jogga lite, jag har precis samma problem, men har börjat träna med crosstrainer, där jag har mini DVDspelare med skärm, typ som man har i bilen och jag tittar samt jag tränar. Superbra! :-)
Stor kram på dig, vännen.

Justyna sa...

Det var inte bara grymt gjort av dig med din joggning utan en härlig och grym bild på dig här på bloggen.. YES! *ler* Kramar

ulrica sa...

Härligt att se dig i bilden.. Känns som längsedn man såg dig :D
Du hr fått mig att vilja promenera. Ska göra det imorgon efter jobbet o åk hem sedan promenera 7 km.