2010-09-02

Välkommen höst

Lila är höstens färg. Me like!

Häromdagen tog jag en promenad och vågade mig på att gå lite längre på en mysig skogsstig. Då kom jag till stigens ände och blev glad över att det finns en skogspromenadrunda inte långt hemifrån som var lagom lång. Jag behöver inte köra till skogen varje gång jag är sugen på en skogspromenad. Det var en väldigt skönt och rogivande promenad. Speciellt när man har några tankar i huvudet. Nu har jag kommit till ett vägskäl och ska ta beslut vilken väg jag ska välja. Ska jag följa hjärtat eller förnuften? Det är svårt men jag kommer nog fram till ett beslut som känns bra.

Nu är vi i september. Än så länge har vi haft tur med vädret och solen har visat sin bästa sida. Men det känns lite kyligt i luften och ikväll fick jag den första riktiga höstkänslan. Raggsockorna kom fram. Jag frös om fötterna så jag fick ta på mig mina raggsockar. Vi tänder ljus varje kväll nu.

Nu ska jag krypa ner i soffan och vila. Är inte riktigt pigg idag.


3 kommentarer:

Tjohalia sa...

Det ser ut som det är mera höst hos er än här? Eller så ser jag inte det pga för mycket att göra att jag är "blind"? Haha.. Stor kram på dig, Jenny.
Anna Sofia..

malin sa...

Såg bilder på er i Jenny Ks blogg och vad fina ni var! Även var Jenny K en bra fotograf! Ja, kyligt är det i luften. Det känns inte samma som innan. Ha det gott o kram

Nanna sa...

Hoppas att du känner dig bättre snart!
Jag längtar riktigt tills hösten sätter fart ordentligt. DÅ åker mina sommarblommor på balkongen ut o ljung mm in!

Hur får du förresten in din hälsning i varje inlägg??