2010-09-11

Sug efter lila

Äntligen helg. Jag njuter verkligen för jag går runt och slappar. Gör ingenting. Så skönt, ibland kan man behöva koppla av och inte göra något. Men det är nog snart dags att byta om och sparka mig själv i baken. ;)



Det blir soppa till lunch. Det är gott speciellt när halsen fortfarande inte är riktigt hundra och det känns som att det river i halsen. Homemade blomkålssoppa är väldigt gott. Bättre än pulversoppor från blå band. Recept kommer sen.


Idag blir det en mysdag med barnen. Vi ska på en lek & fikadejt i eftermiddag. Igår var det en ruggig dag. Det småregnade, var mulet, råkallt och trist ute. Precis som en råkall höstdag. Men på eftermiddagen blev det mycket bättre. Jag orkade inte ta en kvällspromenad men jag hade det riktigt skönt. Låg i sängen, tände ljus och läste en bok ända tills jag somnade. Härligt vardagslyx för det är numera sällan jag gör så. Jag borde göra det oftare. Idag mår jag så bra man kan må. Jag ignorerar halsen och den envisa hostan.

Jag har fått ett sug efter lila. Konstigt för jag brukar inte hoppa högt över färgen. Numera är det mestadles vitt hemma med lite färg här och där. Men nu känner jag för mustiga höstfärger som lila och brun. Man kan se lila som accentfärg överallt. Jag gillar det mycket. Få se om det smyger in lite lila här hemma.


5 kommentarer:

Madde sa...

Soppan ser gott ut och likså med bullen! ;) Lila är dint och det finns så många variationer på lila. Hoppas att du blir bra snart! Snart ses vi :D Goa kramisar

Felicia sa...

Tack för idag/ikväll ;) Alltid lika härligt och roligt att vara i ditt sällskap och prata om allt & inget. Hoppas barnen somnade gott? Här somnnade mina direkt, så fort de nådde sina kuddar :)

Ja, lila har jag också "upptäckt" på sistone vilket är ovanligt för min del. På något sätt passar lila ihop med mörka höstkvällar.

Stor kram!

Linba sa...

Lila är en fin färg i många olika nyanser. Jag gillar lila :) min klänning som jag hade på din bröllop var i lila nyans.
Vet du att lila är februarifärg, det är inte därför jag väljer den haha.. men det finns månadsfärger till alla månader, jag kommer bara ihåg lila = februari hehe..
Det är mysig nu med höstkvällar då man tänder en massa ljus osv krypa ihop i en filt.
Ha en fortsatt mysig söndag. Stor Kram

cinah sa...

Hej vännen!
Du har blivit utmanad i min blogg..

Kramen

Nanna sa...

Lila är min favoritfärg nu i höst! Helt underbar färg! Har du piffat upp hemmet något med det än? :)